تورم وحشتناک نیست/لغو فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها اشتباه بود

۲۸م آذر ،

Mona Hoobehfekr-9-3.jpg

رییس شورای رقابت با انتقاد از منتفی شدن اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: هدفمندی‌ یارانه‌ها یک انتخاب نیست بلکه اجبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمشید پژویان در دومین سالروز اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها با بیان این‌که تورم اصلا وحشتناک نیست گفت: مگر کشورهایی مانند برزیل و ترکیه تورم سنگین را تحمل نکرده‌اند که امروز به رشد اقتصادی بالا دست پیدا کرده‌اند گاهی اوقات باید تورم را تحمل کنیم تا به رشد اقتصادی برسیم.

او با بیان این‌که تورم نباید اصلاحات اساسی اقتصادی را در کشور به عقب بیندازد گفت: در جامعه شهری بعد از هدفمندی‌ یارانه‌ها هزینه سه دهک اول افزایش پیدا کرد که این به معنای رفاه بیشتر آن‌ها است.

رییس شورای رقابت افزود: ۵۵ درصد از جمعیت روستایی نیز بعد از هدفمندی‌ یارانه‌ها با افزایش هزینه‌ها یعنی رفاه مواجه شده‌اند.

پژویان با بیان این‌که ضریب جینی در شهرها از ۰٫۴۵ در سال ۸۳ به ۰٫۳۹ در سال قبل کاهش یافت گفت: ضریب جینی در روستاها هم طی مدت زمان فوق به ۰٫۴۳ به ۰٫۳۶ کاهش یافت.

وی با بیان این‌که تورم از سال ۸۸ تا ۸۹ نسبت به میانگین تورم ۳۰ سال قبل پایین‌تر است گفت: شوک ارزی عامل اصلی گرانی‌های اخیر بوده است نه اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها.

رییس شورای رقابت با انتقاد از منتفی شدن اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها توسط مجلس اظهار کرد: از مجلس می‌خواهم از نظرات کارشناسی دیگری هم استفاده کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.