تورنمنت جودوی گرجستان – علی‌اکبری هفتم شد

۱۴ام بهمن ،

نخستین روز از تورنمنت جودوی بین‌المللی گرجستان با کسب مقام هفتمی الیاس علی‌اکبری برای ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اولین روز رقابت‌های جودوی گرجستان که در تفلیس در حال برگزاری است، در حالی به پایان رسید که الیاس علی‌اکبری در وزن ۷۳- کیلوگرم با کسب دو پیروزی و دو شکست به مقام هفتمی رسید.

در اولین روز این رقابت‌ها که با حضور ۱۸۷ جودوکار از ۲۰ کشور برگزار می‌شود، در وزن ۷۳- کیلوگرم علی‌اکبری در دور اول “یرکبولان” از قزاقستان را شکست داد. او در دور دوم “تاتاشویلی” نفر ۳۱ رنکینگ جهانی از کشور گرجستان را در دو دقیقه ضربه فنی کرد و سپس در دور سوم مقابل رحیملی از آذربایجان ضربه‌ فنی شد و به گروه بازنده‌ها رفت. علی‌اکبری در این گروه هم در یک دقیقه و ۳۸ ثانیه مغلوب عیسایف از روسیه شد و مقامی بهتر از هفتمی کسب نکرد.

فردا (یکشنبه) در دومین و آخرین روز این رقابت‌ها ایران چهار نماینده خواهد داشت که طبق برنامه در وزن ۸۱ کیلوگرم امیر قاسمی‌نژاد در اولین دیدار “لاشا زوربیانی” از گرجستان را پیش رو دارد و در صورت برتری با برنده مبارزه جودوکاران رومانی و قزاقستان پیکار می‌کند. در این وزن هم ۲۹ جودوکار ثبت نام کرده‌اند.

۲۸ جودوکار در وزن ۹۰ کیلوگرم حضور دارند که تیم ایران در آن دو نماینده دارد. علی محمدنیا در اولین پیکار “اندرو بارنس”، نفر ۴۴ رنکینگ جهانی از انگلیس را پیش‌رو دارد و در صورت برتری به مصاف یکی از جودوکاران بلاروس یا قزاقستان می‌رود.

محمد جمالی، دیگر نماینده ایران در این وزن با “کازیو سیوناک” نفر ۵۹ رده‌بندی بهترین‌های جهان از بلاروس مبارزه می‌کند. جمالی هم در صورت پیروزی در گام اول باید با برنده پیکار آذربایجان و اوکراین دیدار کند.

اما جواد محجوب در دور اول وزن ۱۰۰- کیلوگرم استراحت دارد. او در دور دوم باید با “گئورگی کاوترادزه” از کشور میزبان پیکار کند. یکی از جودوکاران روسیه، ارمنستان یا اوکراین نیز حریف بعدی محجوب در صورت گذر از سد نماینده میزبان است. در این وزن هم ۱۹ جودوکار حضور دارند.

بهزاد وحدانی، قاسم نوری‌زاده و سعید ملایی سه جودوکار دیگر کاروان اعزامی می باشند که با صلاحدید کادر فنی تنها در اردوی مشترک بعد از مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.