تور موسیقی علی قمصری در تهران و شهرستان‌ها//یکشنبه

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

کنسرت‌های علی قمصری با عنوان ˝رویش˝ بعد از ایام محرم و صفر در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

شروین مهاجر، نوازنده کمانچه در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم که این کنسرت‌ها بعد از ایام محرم و صفر در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: در این کنسرت‌ها به همراه علی قمصری به اجرای برنامه می‌پردازیم و این اجراها در ادامه کنسرت “رویش” برگزار می‌شود که قرار است دوباره در تهران و شهرستان‌های مختلف اجرا شود.

مهاجر خاطرنشان کرد: این کنسرت توسط گروه سنتی “هم‌نوازان حصار” به سرپرستی و آهنگ‌سازی علی قمصری و با اجرای موسیقی سنتی بی‌کلام برگزار می‌شود.

شروین مهاجر دربارهٔ اعضا و نوازندگان گروه گفت: در این کنسرت‌ها پاشا هنجی (نی)، سیاوش روشن (عود)، علی قمصری (تار)، حسین رضایی‌نیا (دف)، حامد زندکریم‌خانی (تمبک) اعضای گروه سنتی “هم‌نوازان حصار” می باشند. همچنین من به عنوان نوازنده کمانچه با این گروه همکاری می کنم.

گفتنی است، علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار، سال ۱۳۶۲ در تهران متولد شد.

موسیقی را با آموزش در هنرستان موسیقی آغاز کرد او دوره‌ی راهنمایی و دبیرستان را در هنرستان عالی موسیقی گذرانده و در عین حال دیپلم رشته‌ی ریاضی فیزیک را هم کسب کرده و حتی در المپیادهای ریاضی و فیزیک هم شرکت داشته است.

همزمان با ورود به دانشگاه برای پیگیری تحصیلات آکادمیک در رشته‌ی موسیقی، در ۱۸سالگی ارکستر بزرگی را به‌نام “سرمد” تأسیس کرده و در آن به‌عنوان سرپرست، آهنگساز و نوازنده مشغول به فعالیت شده است.

قمصری در همین دوره موفق شده یک بار عنوان اول جشنواره‌ی موسیقی جوان را هم از آن خود کند. بعد از چند اجرای جسته و گریخته در چند تالار موسیقی تهران اولین آلبومش را با عنوان “نقش خیال” در سال ۸۴ با آواز همایون شجریان به بازار موسیقی عرضه کرد.

علی قمصری به‌همراه علیرضا قربانی و کوارتت زهی ایرانی، آلبومی را به‌نام “سرو روان” منتشر کرد.

همچنین آلبومی از تکنوازی تار او به‌نام “شور پریشانی” توسط نشر “ماهور” انتشار یافته که روشن‌گر قابلیت‌های بالای نوازندگی او، تکنیک، سرعت و قدرت زخمه‌هایش، و تسلط او بر ردیف موسیقی ایرانی‌ست.

آلبوم “تنیده در خطوط موازی” از تکنوازی‌های دیگر اوست که به بازار موسیقی راه یافته است.

قمصری از سال ۸۸ کنسرت “آب، نان، آواز” را با همایون شجریان در قزوین و تهران به صحنه برد و آلبوم این کنسرت هم اوایل سال ۸۹ به بازار موسیقی عرضه شد.

اجرای او در برج میلاد با نوشته‌ای تحسین آمیز از سوی محمد رضا شجریان روبرو شد.

او اواخر تابستان کنسرت “برف‌خوانی” را بر اساس شعری از اخوان ثالث و آواز محمد معتمدی در تالار وحدت اجرا کرد.

قمصری تا کنون دو ابداع مشخص را به‌نام خود ثبت کرده است. یکی ساخت کمانچه‌باس یا بم‌کمان که نسبت به کمانچه‌ی معمولی صدای بم‌تر و ابعاد بزرگ‌تری دارد و برادرش، مصباح آن را می‌نوازد. و دیگری تشکیل کوارتت زهی شامل دو کمانچه، یک کمانچه‌آلتو و یک کمانچه‌باس که در کاخ نیاوران کنسرتی را به همراه سهراب پورناظری و آواز علیرضا قربانی به‌روی صحنه برد.

همچنین کنسرت “رویش” ۱۴ تیر ۹۲ در تالار کتابخانه مرکزی خوزستان واقع در بلوار ساحلی کیانپارس اجرا شد. همچنین این کنسرت در تهران نیز با استقبال صد در صدی مخاطبان مواجه شد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.