توزیع بدافزارهای اندروید از طریق شبکه آگهی های تلفن همراه

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

محققان امنیتی نسبت به کشف گونه تازهی از بدافزار ویژه اندروید که از طریق شبکه های آگهی های تلفن همراه توزیع می شوند، اخطار دادند.
 
بر خلاف تبلیغات نمایش داده شده در مرورگرهای وب، تبلیغات نمایشی در داخل برنامه های تلفن همراه توسط کدی نمایش داده می گردد که بخشی از یک برنامه است. جاسازی این کدها در برنامه های کاربردی تضمین می کند که این کدها به داخل گوشی موبایل کاربر نفوذ کرده و همچنین فرایند آن قابل ردیابی است.
 
در ماه آوریل، شرکت های امنیتی به بررسی و شناسایی ۳۲ برنامه در Google Play پرداختند که با استفاده از شبکه آگهی های مخرب راه خود را به گوشی های کاربران باز کرده اند. این برنامه های مخرب که خود را با لباس مبدل و در قالب یک برنامه کاربردی نشان می دهند یک حمله سراسری به کشورهای آسیایی و به ویژه کشورهای روسی زبان داشته اند. این کدهای مخرب بی سر و صدا در حافظه دستگاه قرار گرفته و منتظر می مانند تا کاربر اقدام به نصب و راه اندازی یک برنامه کاربردی کند. سپس کدهای مخرب به عنوان بخشی از فرایند نصب ظاهر شده و کاربر را به نصب نرم افزارهای مخرب ترغیب می کنند.
 
عدم ادامه این فرآیند کاملا به تیزهوشی کاربر بستگی دارد چراکه چنانچه کاربر فریب خورده و نرم افزار مخرب را نصب کند، نرم افزار می تواند پیام های متنی را مخفی کرده و یا پیام هایی را برای کاربر ارسال کند که حاوی پیغام هایی به منظور ثبت نام برای دریافت خدمات دیگر موبایل و فریب مجدد کاربر است.
 
اخیراً توزیع نرم افزاهای مخرب از طریق شبکه های آگهی تلفن همراه بویژه در کشورهایی که کاربران در آن به فروشگاه های رسمی Google Play دسترسی ندارند و یا برای خرید برنامه های کاربردی قانونی با مشکلات دسترسی روبرو می باشند افزایش چشمگیری داشته است. چرا که در این شرایط کاربران مجبور می باشند بسته های برنامه های اندروید مورد نیاز خود را از منابع ناشناخته دریافت کنند. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.