توزیع بیش از چهار هزار بسته غذایی در میان بازماندگان مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

‘حیدر حیدری’ شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی افزود: هر بسته غذایی شامل ۱۰ کیلو برنج، دو کیلو روغن، دو کیلو لوبیا، ۱۰ قوطی تن ماهی، ۱۰ قوطی کنسرو قرمه، دو کیلو قند، یک کیلو چای و دو کیلو شکر است.

این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر همچنین از اسکان اضطراری ۵۰ هزار و ۴۱۵ نفر از آسیب دیدگان و بازماندگان زمین لرزه آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۱۸ هزا و ۴۱۰ دستگاه چادر امدادی، ۳۷ هزار عدد پتو، سه هزار و ۸۳۴ عدد چراغ والو در بین بازماندگان این حادثه توزیع شده است.

حیدری با بیان اینکه در حادثه زمین لرزه آذربایجان شرقی در شهرهای اهر، هریس و ورزقان بیش از ۳۴ هزار خانوار دچار آسیب شده اند، افزود: در حادثه یاد شده، یک هزار و ۸۳۶ نفر مصدوم نجات یافتند که از این تعداد ۷۰۰ نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شدند و یک هزار و ۱۳۶ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

به گقته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در زمین لرزه آذربایجان شرقی ۱۸۰ روستا آسیب دیدند و هم اکنون ۹۸۷ نیروی عملیاتی با حضور در مناطق زلزله زده مشغول امداد رسانی به آسیب دیدگان هستند.

حیدری همچنین از کشف جسد یک زن باردار پس از گذشت چهار روز از زیر آوار خبر داد و گفت: جسد این زن باردار عصر سه شنبه توسط گروه آن ست – سگ های زنده یاب – در داخل تنور پیدا شد.

اجتمام**۹۱۴۰**۱۰۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۷۰۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.