توزیع سه‌هزار دز واکسن هاری در مراکز درمانی البرز/ بیشترین هاری مربوط به سگ

توزیع سه‌هزار دز واکسن هاری در مراکز درمانی البرز/ بیشترین هاری مربوط به سگ

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از توزیع سه‌هزار دز واکسن هاری در مراکز درمانی این استان در راستای اجرای طرح واکسیناسیون رایگان هاری خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیرکل دامپزشکی استان البرز عصر روز گذشته در حاشیه بازدید خبرنگاران از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان هاری در مراکز درمانی شهرستان‌های این استان گفت: طی هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با سازمان دامپزشکی کشور، مقرر شد که برای اولین بار طرح مبارزه با هاری و واکسیناسیون رایگان علیه این بیماری در استان البرز اجرا شود.

سیداصغر برایی‌نژاد با اشاره به اینکه این طرح از دوم مهرماه سال جاری در سطح شهرستان‌های استان البرز آغاز شده است، افزود: همزمان با فرا رسیدن هفتم مهرماه روز جهانی مبارزه با هاری، با اجرای طرح مذکور اقدامات لازم برای واکسیناسیون رایگان علیه هاری انجام شد.

وی با اشاره به اجرای طرح مذکور در ۱۴ مرکز درمانی و کلینیک دامپزشکی در سطح شهرستان‌های استان البرز خاطرنشان کرد: واکسن‌های مذکور به‌صورت رایگان در اختیار تمامی مراکز درمانی مجاز قرار می‌گیرد تا این طرح به‌صورت مطلوبی اجرا شود.

برایی‌نژاد ادامه داد: در راستای اجرای این طرح در مجموع سه‌هزار دز واکسن هاری در اختیار تمامی مراکز درمانی و کلینیک‌های مذکور در استان البرز قرار گرفته است که طی آن سگ‌های گله و نگهبان علیه این بیماری واکسینه شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق بررسی‌ها مشخص شده است که بیشترین عامل بیماری هاری در استان، مربوط به سگ بود و در رتبه‌های بعدی به روباه، شغال و گرگ اختصاص داشت./

 

خبرنگار: مهشید رضایی

L-910705-01

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.