توزیع سیم‌کارت در مدارس ممکن است اثرات سوئی بر سلامت داشته باشد

توزیع سیم‌کارت در مدارس ممکن است اثرات سوئی بر سلامت داشته باشد

در حالی که مدیرعامل همراه اول چندی پیش از عرضه سیم‌کارت ویژه دانش‌آموزان در مدارس کشور خبر داده بود، اما رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه شواهد کافی برای مضر بودن آنتن‌های تلفن همراه نیست، گفت: برخی اقدامات مانند توزیع سیم‌کارت رایگان به دانش‌آموزان درست نیست و ممکن است اثرات سوئی بر سلامت کودکان داشته باشد. به گزارش فارس، کاظم ندافی در همایش ایمنی پرتوهای غیریون‌ساز اظهار کرد: هرچند هم‌اکنون اطلاعاتی نداریم که بگوییم آنتن‌های تلفن همراه برای سلامتی مضر هستند، اما آنتن‌ها نباید در مهدکودک‌ها، مدارس و جاهایی که افراد حساس زندگی می‌کنند نصب شوند و باید با حفظ حریم نصب شوند. وی ادامه داد: انجمن بین‌المللی تخریب در خصوص سرطان، تلفن همراه را در گروه B2 قرار داده؛ یعنی بعضی از شواهد در حالت آزمایشگاهی اثرات سوئی را در سلامت نشان داده است. ندافی گفت: اگرچه در رابطه با آنتن‌های تلفن همراه شواهد کافی برای مضر بودن نداریم و این آنتن‌ها هر روز توسعه پیدا می‌کنند و در تمام دنیا نیز همین‌طور است؛ اما برخی اقداماتی که به لحاظ فرهنگی مورد تایید سازمان سلامت کشور نیست، صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: مثلا در فروردین ماه سال جاری پیامکی برای افراد ارسال شد که به دانش‌‌آموزان سیم‌کارت رایگان داده می‌شود و این اقدامات درست نیست و ممکن است اثرات سوئی بر سلامت داشته باشد.
تعرفه‌های رایتل هنوز نهایی نشده
معاون رگولاتوری گفت: موضوع تصویب تعرفه‌های اپراتور سوم هنوز در کمیسیون تنظیم مقررات مطرح نشده، اما هر اپراتور تلفن همراه مجاز است حداکثر ۸ بار در سال تعرفه تشویقی اعلام کند. لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: هر اپراتور تلفن همراه می‌تواند حداکثر ۸ بار در سال برای مشترکان خود تعرفه تشویقی اعلام کند.معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات افزود: اما هر بار که این طرح‌های تشویقی را اعلام می‌کنند، بیش از ۳ ماه نمی‌توانند آن را اجرا کنند. وی در پاسخ به این سوال که‌ آیا موضوع تعرفه‌های اپراتور سوم در کمیسیون تنظیم مقررات مطرح شده، گفت: اپراتور سوم تلفن همراه کار خود را با تعرفه‌های تشویقی آغاز کرده و تعرفه‌های این اپراتور هنوز در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نهایی نشده است.
کشف ۱۰۰دستگاه مسدودکننده موبایل
یک مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اجرای دستورالعمل ممنوعیت استفاده از مسدودکننده‌های موبایل در کلیه اماکن عمومی، از کشف و ضبط بالغ بر ۱۰۰ دستگاه مسدود کننده در یک ماه گذشته خبر داد. گرشاسب جمشیدی نژاد – مدیرکل نظارت بر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با مهر، استفاده از مسدودکننده‌های موبایل در هر مکانی را به طور کل ممنوع اعلام کرد و گفت: حتی در مواقع و شرایط خاص استفاده از این نوع تجهیزات تحت ضوابط معینی باید صورت گیرد. وی با بیان اینکه ممنوعیت استفاده از سیستم‌های مسدود کننده موبایل مربوط به مساجد، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و سالن‌های کنفرانس است، تاکید کرد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هر تجهیزات فرستنده غیرمجازی مانند مسدودکننده‌های موبایل برخورد می‌کند. وی ایجاد اختلال در شبکه‌های تلفن همراه را مهم‌ترین مشکل استفاده از مسدودکننده‌ها عنوان کرد و گفت: این تجهیزات حتی باندهای اورژانسی اپراتورهای موبایل را نیز برهم زده و تحت تاثیر قرار می‌دهند که این امر مشکلات بسیاری را برای مشترکان به وجود آورده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.