توزیع کارت آزمونهای کارشناسی پیوسته و ناپیوسته علمی کاربردی از فردا

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور روز دوشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی و کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از فردا سه شنبه، ۲۷ تیرماه بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

‘حسین توکلی’ افزود: داوطلبان تا روز پنج شنبه، ۲۹ تیرماه فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام خود و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کد رهگیری ، ضمن مشاهده کارت ورود به جلسه و برگ راهنمای آزمون های کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی از آن پرینت بگیرند.

وی درمورد رفع نقص احتمالی کارت ورود به جلسه داوطلبان این دو آزمون نیز توضیح داد: داوطلبان درصورت مشاهده مغایرت در اطلاعات مربوط به نام خانوادگی، نام، سال تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، وضعیت داوطلب، کد اشتغال، سهمیه و کدرشته محلهای انتخابی بر اساس اولویت علاقه داوطلب، حداکثر تا ۲۹ تیرماه فرصت دارند منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات، مورد یا موارد اشتباه را اصلاح کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبان که تفاوتی در اطلاعات مربوط به جنس، معلولیت و معارف آنها وجود داشته باشند باید از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ روز پنج شنبه، ۲۹ تیرماه برای برطرف کردن مغایرت به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب بدون عکس بوده و یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله نداشتن مهر، واضح نبودن و عکس اشتباه ‌باشد ضروری است از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ روز پنج شنبه، ۲۹ تیرماه با به همراه داشتن دو قطعه عکس۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصا به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه مراجعه و موضوع را تا مرحله رفع مشکل دنبال کنند.

به گفته توکلی درصورت وجود مغایرت درمورد سهمیه ثبت‌نامی داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان، سپاه پاسداران و وزارت جهادکشاورزی نیز باید داوطلبان برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود به ارگان مربوط مراجعه کنند.

وی یادآور شد: داوطلبانی که ارگان تایید کننده سهمیه آنان بنیاد شهید و امور ایثارگران است ضرورت دارد حداکثر تا ۲۹ تیرماه به قسمت ویرایش کارت آزمون دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ترمی دانشگاه جامع علمی- کاربردی سال وارد و شماره ایثارگری شامل یکی از موارد ‘ کد آزادگی- کد جانبازی- شماره پرونده شهید’ را وارد کنند تا درصورت تایید سهمیه ایثارگری برای آنها اعمال شود و در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد.

مشاورعالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: براساس تجدیدنظرهای صورت گرفته، آن دسته از داوطلبان مدرک معادل کاردانی دارای مجوز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی به شرط آنکه در آزمون دارندگان مدرک معادل کاردانی که توسط این سازمان برگزار شده است شرکت و نمره علمی لازم را کسب کرده اند مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی خواهند بود.

اطلاعیه سازمان سنجش درمورد نشانی حوزه های رفع نقص و محل اجرای آزمون داوطلبان دوره های کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی سال بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش برای استفاده داوطلبان قرار دارد.

این اطلاعیه در نشریه پیک سنجش روزهای دوشنبه، ۱۹ و ۲۶ تیرماه نیز منتشر شده است.

آزمون کارشناسی و کاردانی به کارشناسی ترمی علمی کاربردی سال ۹۱ صبح جمعه، ۳۰ تیرماه به طور همزمان در حوزه های امتحانی ۴۱ شهرستان مختلف کشور برگزار خواهد شد.

این آزمون در مقطع کارشناسی برای رشته امور شعب بانک از گروه آموزشی مدیریت و خدمات اجتماعی با تعداد دو هزار و ۴۵۶ داوطلب برگزار می شود.

تعداد ۱۲۱ هزار و ۵۴۴ داوطلب نیز برای رقابت در ۱۱۰ کدرشته امتحانی از چهار گروه آموزشی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در مقطع کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی ثبت نام کرده اند.

از مجموع داوطلبان کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی، ۶۰ هزار و ۱۸۲ نفر در گروه صنعت، ۳۴ هزار و ۳۳۲ نفر در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، ۱۹ هزار و ۹۳۰ نفر در گروه آموزشی فرهنگ و هنر و هفت هزار و ۱۰۰ نفر در آزمون گروه کشاورزی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

داوطلبان مقطع کارشناسی ترمی علمی کاربردی در هنگام حضور در جلسه امتحان باید جمعا به ۱۶۵ سوال عمومی و پایه در مدت ۱۵۰ دقیقه پاسخ دهند.

داوطلبان کاردانی به کارشناسی ترمی نیز برای پاسخگویی به ۱۰۰ سوال عمومی مندرج در دفترچه شماره ۱ مدت ۱۰۵ دقیقه فرصت دارند و باید در زمان تعیین شده به سوالات تخصصی که برای هر رشته امتحانی به صورت جداگانه در دفترچه شماره ۲ تهیه شده است پاسخ دهند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ترمی علمی کاربردی امسال حدود ۹۱۰ نفر و در مقطع کاردانی به کارشناسی نیز ۷۶ هزار و ۸۰۰ نفر تعیین شده است.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۱۳۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.