توزیع لوازم التحریر برای ۲۵۰۰ دانش آموز زلزله زده زهان

۲۰م آذر ،
ممتاز نیوز : رئیس سازمان جوانان هلال احمر از توزیع سری کامل لوازم تحریر برای ۲۵۴۰ دانش آموز زلزله زده در شهر زهان و روستاهای تخریب شده خبر داد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ محمد جعفریان در مورد آخرین اقدامات این سازمان و استفاده از توان جوانان داوطلب در زلزله زهان به خبرنگار مهر گفت: همیشه توجه به کودکان یکی از مهمترین اصول در حوادث بوده است. سازمان جوانان هم در تمامی حوادث برنامه های ویژه ای برای پوشش کودکان آسیب دیده دارد.

نصب سرسره و الاگلنگ در روستاهای زلزله زده

وی افزود: هم اکنون ۱۰۰ نفر در قالب کاروانهای نیکوکاری به مناطق زلزله زده اعزام شده اند که وظیفه ارتقای سطح سلامت روانی و پرکردن اوقات فراقت این گروه سنی در اتفاق زلزله را به عهده دارند. بر این اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ظرف هفت روز آینده وسایل بازی کودکان اعم از الاکلنگ، سرسره و تاب از جنس فلز و فایبرگلاس در روستاها نصب می‌شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر رسیدگی به وضعیت روحی و روانی نوجوانان را در وقوع حوادث بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: معمولا در پروتکلها و برنامه ها رسیدگی به وضعیت کودکان تاکید شده ولی نوجوانان هم در نوع خود نیاز به مشاوره های روانی دارند.

توزیع ۲۲۰۰ غذای گرم و آموزش نقاشی به کودکان

جعفریان اظهار داشت: هم اکنون برپایی خیمه های نماز، آموزش چادر به چادر اصول ایمنی در چادرهای امدادی در فصل سرما، شیار کشی در اطراف چادر، نصب نایلون پوشش چادر، نصب چادر گروهی و برگزاری مراسم ترحیم برای جانباختگان روستای شاج و همچنین ارائه خدمات حمایت روانی توسط تیمهای کاروان نیکوکاری انجام شده و در حال اجرا است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: همچنین ۲۲۰۰ پرس غذای گرم میان زلزله‌زدگان توزیع شده و حتی کلاس‌های نقاشی برای کودکان زلزله‌زده هم در ۴ روستا ایجاد شده است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.