توزیع ۱۰۰هزار تن روغن خام در سطح کارخانجات/ فرمول قیمت‌گذاری روغن تغییر کرد

۱۵اردیبهشت،

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت از توزیع ۱۰۰ هزار تن روغن خام در سطح کارخانجات خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت‌گذاری روغن خام به نفع مصرف کننده ۷۰ درصد ارز مرجع و ۳۰ درصد با ارز مبادله‌ای صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، حسن رادمرد اظهارداشت: ۱۰۰ هزار تن روغن خام برای تصفیه در سطح کارخانجات توزیع شده است و در حال حاضر در عرضه روغن در احجام مختلف مشکلی وجود ندارد و سطح تولید آنها بالا رفته است.

وی با تاکید بر اینکه بازار روغن اشباع شده است، گفت: در حال حاضر عرضه روغن بیش از تقاضا است.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت گفت: پیش از این تصمیم‌گیری شده بود تا فرمول قیمت‌گذاری روغن، ۵۰ درصد با ارز مبادله‌ای و ۵۰‌درصد با ارز مرجع باشد اما در حال حاضر قیمت‌گذاری روغن با ۳۰ درصد ارز مبادله‌ای و ۷۰ درصد ارز مرجع صورت می‌گیرد.

وی افزود: در مرحله اول از امروز قیمت روغن ۱۰ درصدکاهش پیدا می‌کند و برنامه‌ای داریم تا کاهش مجددی در قیمت روغن داشته باشیم.

رادمرد در واکنش به این سوال که چرا در حال حاضر عرضه روغن جامد در بازار کاهش یافته است، اظهارداشت: مشکل کارخانجات در مواد اولیه بسته‌بندی است که عمدتاً وارداتی است لذا تمهیداتی انجام شده است تا مواد اولیه برای بسته‌بندی حلب تهیه و در اختیار کارخانجات قرار بگیرد.

همچنین گزارش میدانی فارس حکایت از فراوانی روغن در بازار و فروکش کردن آن در بین خانوار دارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.