توزیع ۳۰۰۰سیمکارت همراه اول بین دانش آموزان جهرمی!

توزیع ۳۰۰۰سیمکارت همراه اول بین دانش آموزان جهرمی!

در شهر جهرم توزیع ۳۰۰۰ سیم کارت رایگان در برنامه مسئولین امورمشترکین اداره مخابرات این شهرستان قرار گرفته است که ذکر چند نکته حائز اهمیت ضروری به نظر می رسد.

به گزارش نگاه فارس با تعدد اپراتورهای خدمات دهنده تلفن همراه در کشور ، مردم استان شاهد رقابت چشمگیر این اپراتور هستند که رهاورد آن شکسته شدن قیمت ها و حتی توزیع رایگان سیم کارت توسط این اپراتور ها به مناسبت های مختلفی هستیم.
تلاش این اپراتورها برای دسترسی به بازارهای بکر استان و گسترش توزیع سیم کارت در شهر های مختلف استان فارس باعث برخی نگرانی ها می شود هرچند بازاریابی و توسعه شبکه حق هر اپراتوری می باشد اما در روزهای اخیر شاهد اقدامی عجیب  از سوی همراه اول بودیم و آن توزیع سیم کارت های رایگان دانش آموزی است که در دستور کار این اپراتور قرار گرفته است.
در همین راستا با خبر شدیم در شهر جهرم توزیع ۳۰۰۰ سیم کارت رایگان در برنامه مسئولین امورمشترکین اداره مخابرات این شهرستان قرار گرفته است که ذکر چند نکته حائز اهمیت ضروری به نظر می رسد.
اولین نکته در خصوص سن مناسب برای استفاده از تلفن همراه می باشد.دانش آموزان در مقاطع ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان در حال تحصیل می باشند و قطعا تلفن همراه برای سنین پایین و خصوصا در مقاطع ابتدایی و راهنمایی توصیه نمیگردد بنابراین این طرح می تواند تمام تلاش اولیاء دانش آموزان مبنی بر قانع کردن کودکان در عدم استفاده از تلفن همراه را به باد داده و به نوعی احساس حقانیت در مالکیت تلفن همراه در کودک ایجاد نماید.
در همین خصوص نیز می توان پرسید که آیا کودکان فرهنگ استفاده از دستگاه تلفن همراه را دارند؟ تلفن های همراه امروزی با داشتن امکانات تصویربرداری و ضبط صدا و بلوتوث اما و اگر هایی در خصوص انتشار نادانسته تصاویر خصوصی خانواده ها توسط کودکان و همچنین آسیب های فرهنگی اجتماعی ناشی از استفاده از این دستگاه را به همراه دارد.
همچنین با وجود تکذیب مسئولین امور مشترکین اداره مخابرات و اعلام این نکته که این طرح صرفا جنبه بازاریابی و رقابتی داشته اما می شود اینگونه بیان کرد که آیا می توان رد پای جریان سیاسی خاصی را در این طرح پیدا کرد که با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و وجود تعداد قابل توجهی رای اولی در این قشر از جامعه، توزیع این سیم کارت ها را با هدف سیاسی خاصی انجام داده باشند؟؟!!

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.