توسعه “اکتشاف”، پیش نیاز توسعه “صنایع معدنی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزایش اعتبارات بخش معدن را برای اجرای طرح های توسعه ای این حوزه خواستار شد و گفت : اکتشاف در ۲۰۰هزار کیلومترمربع به ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایمیدرو ، مهدی کرباسیان گفت : برنامه جدید اکتشاف سنگ آهن که با هدف تامین مواد اولیه صنایع معدنی و صنعت کشور آغاز شده است به اعتبارات کافی نیاز دارد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به قرارداد ایمیدرو ،‌سازمان زمین شناسی و بانک ملت اشاره کرد و گفت:‌ گام اول احیای بخش معدن با برنامه اکتشاف ۱۲هزار کیلومتر مربعی 

اغاز شده است و پس از یکسال سطح اکتشاف۲۰هزار و در نهایت ۲۰۰هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور را در بر می گیرد.

وی تاکید کرد:‌ زمانی می توان به اجرای طرح های صنایع معدنی امیدوار شد که بخش اکتشاف خوراک صنایع را تامین کند. 

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) دربارهٔ جایگاه سازمان های توسعه ای در کشورهای پیشرفته گفت: ژاپن به عنوان یک کشور صنعتی سازمانی همچون ایمیدرو و ایدرو دارد و برغم اینکه اقتصاد آن کشور در اختیار بخش خصوصی است همواره به تقویت سازمان توسعه ای خود می پردازد.

کرباسیان ،‌ سازمان های توسعه ای را زمینه ساز گسترش حضور بخش خصوصی در اقتصاد ملی خواند.

کرباسیان به اقدامات جدید دولت برای لغو تصمیم واگذاری شرکت ملی فولاد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مصوبه واگذاری این شرکت لغو شد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو به برنامه چشم انداز تولید فولاد در کشور اشاره کرد و خواستار استفاده از روش های متنوع برای تولید فولاد شد. به نقل از وی با توجه به ذخایر بالای زغالسنگ حرارتی در کشور می توان بخشی از بار تولید فولاد با استفاده از گاز طبیعی را کاهش داد. 

رئیس هیئت عامل ایمیدرو ،‌ وظیفه فعلی شرکت ملی فولاد را راه اندازی طرح های استانی فولاد اعلام کرد و گفت با توجه به تجربه ۵۴ ساله این شرکت ،‌ مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

کرباسیان گفت : با توجه به سوابق و تجارب مدیر عامل جدید شرکت ملی فولاد امید تازه ای برای به سرانجام رساندن طرح های فولادی در استان ها ایجاد شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.