توسعه روابط آموزشی ایران و ترکیه

جام جم آنلاین: وزرای آموزش و پرورش ایران و ترکیه خواستار توسعه روابط آموزشی میان دو کشور شدند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمیدرضا حاجی بابایی در نشستی با «عمر دینچر» وزیر آموزش ملی ترکیه، نزدیکی فرهنگی و آموزشی دو کشور ایران و ترکیه را زمینه ساز همکاری های بیشتر دانست و افزود: برای توسعه این روابط اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش درباره همکاری های مناسب آموزشی و فرهنگی بین دو کشور اظهار داشت: در سفری که به کشور ترکیه داشتیم، تفاهم نامه ای در راستای توسعه روابط آموزشی، علمی و همکاری های دو جانبه بین دو کشور منعقد شده است.

حاجی بابایی ادامه داد: قرار شد در دور برگشت سفر مسوولان آموزش ملی ترکیه به ایران، زمینه های اجرایی این تفاهم نامه فراهم شود.

وی بیان داشت: همکاری های ایران و ترکیه در این تفاهم نامه حول ۱۷ موضوع آموزشی، فناوری، مدرسه داری، فنی و حرفه ای و علمی تعیین و به تصویب رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بر تشکیل کمیته ای برای تسریع در اجرای مفاد تفاهم نامه آموزشی و پرورشی بین دو کشور دوست و همسایه تاکید کرد و افزود: اجرایی شدن این تفاهم نامه موجب توسعه روابط آموزشی بین ایران و ترکیه خواهد شد.

در ادامه این نشست ‘عمر دینچر’ وزیر آموزش ملی ترکیه خواستار توسعه روابط آموزشی میان دو کشور ایران و ترکیه شد.

وی در مورد ظرفیت های علمی و آموزشی ایران گفت: شباهت های آموزشی، فرهنگی و علمی بسیاری در سیستم های آموزشی ایران و ترکیه وجود دارد و همکاری های دو جانبه در توسعه این زمینه ها بسیار موثر و مفید است.

این مقام مسوول کشور ترکیه با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور ترکیه مانند ایران در حال تغییر است، افزود: پیش از این مدارس ترکیه دو وجهی بودند و آموزش های دینی از آموزش های غیردینی تفکیک شده بود اما با تغییر این سیستم هم اینک این روش های آموزشی با یکدیگر تلفیق شده اند.

دینچر اجرای طرح هوشمندسازی مدارس کشور ترکیه را یکی از طرح های وزارت آموزش ملی ترکیه عنوان کرد و افزود: کشور ترکیه با اجرای طرح آموزشی فاتح، مدارس را به سمت هوشمندسازی هدایت می کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.