توسعه فرآورده‌ها جایگزینی مطلوب برای “خام‌فروشی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید در حوزه پتروشیمی توسعه فرآورده‌ها جایگزین خام‌فروشی شود تا حداکثر ارزش افزوده را در کشور ایجاد کند.

مسعود میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سیاست ابلاغی در رابطه به اقتصاد مقاومتی، الگویی از شکل‌دهی یک اقتصاد است که می‌تواند در هر شرایطی شکوفایی اقتصادی به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: تحریم ها و محدودیت‌ها مشکلاتی می باشند که از خارج به کشور تحمیل می‌شود که برای مهار آن باید اقتصاد مقاوم شود.

وی در رابطه با مشکل دیگری که از خارج به کشور تحمیل می‌شود گفت: بحران‌هایی که در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد، سرازیر و به کشور ما و همه کشورها سرایت می‌کند و همچنین به همه کشورها و از جمله کشور ما خسارت وارد می‌کند.

میرکاظمی در رابطه با مقاوم شدن اقتصاد گفت: اگر اقتصاد مقاوم باشد، می‌توان در هر شرایطی شاخصه‌های کلان را حفظ کرد و تحریم‌های خارجی و مشکلات اقتصادی را مهار کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاوم، کشور را از بحران و رکود اقتصادی دیگر کشورها مصون می‌کند، تصریح کرد: باید در حوزه پتروشیمی، توسعه فرآورده‌ها، جایگزین خام‌فروشی شود تا حداکثر ارزش افزوده را در کشور ایجاد کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در حال حاضر گاز و نفت به سایر فرآورده‌ها در کشور تبدیل می‌شود، اما یک مرحله بالاتر که صنایع پایین دستی پتروشیمی است نیازمند توجه بیشتری است.

وی افزود: دولت و سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که حوزه‌های پایین دستی صنعت پتروشیمی از ارزش افزوه بالاتری برخوردار است و به مراتب سرمایه‌ کمتر و اشتغال بیشتر را در بردارد.

میرکاظمی گفت: در زنجیره صنعت پتروشیمی صرفا تبدیل مواد پتروشیمی ملاک عمل نیست، بلکه حلقه‌های بعدی زنجیره صنعت پتروشیمی که به منابع دیگر مربوط می‌شود همانند خودرو و لوازم خانگی از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: باید به نقطه‌ای از پیشرفت برسیم که آخرین قطعه‌ای که برای تولید خودرو موردنیاز است در کشور تولید شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.