توسعه فرهنگ قرآنی، نیازمند تغییر در نگرش جامعه به قرآن است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

یک عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: توسعه فرهنگ قرآنی، نیازمند تغییر در نگرش جامعه به قرآن است.

سالارزهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان اظهار نمود: توسعه فرهنگی را باید مقدم بر همه توسعه‌های دیگر دانست، زیرا اگر توسعه فرهنگی به خوبی انجام شود سایر ابعاد توسعه نیز ظهور پیدا نموده و جامعه به سوی رشد و کمال رهسپار می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان نمود: در آموزه‌های قرآنی مساله امنیت شخصی و اجتماعی به مهم‌ترین مساله تبدیل شده است.

سالارزهی ادامه داد: از نظر قرآن امنیت مفهومی وسیع و فراگیر است و افزون بر موارد ایمنی از عذاب الهی در آخرت، در دو سطح روان‌شناختی و جامعه شناختی قابل بررسی است.

وی تصریح نمود: نگاه قرآن به مفهوم سیاسی – اجتماعی امنیت بر پایه رویکرد هدایتی قرآن و در پیوند با بخشی از مفاهیم دینی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: آیات بسیاری در قرآن به امر پژوهش اختصاص یافته است، قرآن از مردم می‌خواهد که در همه چیز تدبر و تفکر نموده و به پژوهش عملی و عینی بپردازند.

سالارزهی خاطرنشان نمود: قرآن می‌کوشد تا همه انسان‌ها را در نهایت در یک جامعه جهانی واحد گرد آورد و جهانی شدن به عنوان یک فرآیند طبیعی و جهان سازی به عنوان یک برنامه پروژه اسلامی مورد تاکید و تایید قرآن و اسلام است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.