توسعه فیزیکی دانشگاه با محدودیت‌های جدی مواجه است

۲۱اردیبهشت،

92.jpg

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه راه اندازی یک مرکز تحقیقات دانشجویی تازه این دانشگاه در حاشیه خیابان ولیعصر خبر داد.

علیرضا رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ با اشاره به برنامه دانشگاه برای انتقال و تمرکز مراکز تحقیقاتی خود در یک مجموعه تازه، اظهارکرد: مراکز تحقیقاتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از چهار مرکز به ۲۸ مرکز افزایش یافته است، براین اساس سال قبل، زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در دماوند تملک کردیم و قرار است برای استقرار مراکز تحقیقاتی دانشگاه آماده سازی شود.

وی در ادامه گفت: البته به سبب مشکلات مالی و کمبود بودجه، اجرای عملیات عمرانی در زمین تملک شده آغاز نشده است و درصورت اختصاص اعتبارات لازم، به سرعت اجرایی خواهد شد.

رهایی همچنین دربارهٔ وضعیت طرح توسعه دانشگاه امیرکبیر نیز، گفت: متاسفانه به سبب واقع شدن دانشگاه امیرکبیر در مرکز شهر، برای توسعه فیزیکی بخش‌های مختلف آن با محدودیت‌های جدی روبرو هستیم، از همین رو سعی داریم این مشکل را با گسترش پردیس‌های خودگردان دانشگاه جبران کنیم.

وی با بیان اینکه پردیس‌های دانشگاه امیرکبیر در شهرستان‌های بندرعباس، ماهشهر و گرمسار فعال است، گفت: در دو سال اخیر، شاهد توسعه مطلوبی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این سه پردیس بودیم و طی آن موفق به اخذ چهار، پنج رشته در پردیس بندرعباس و پنج رشته در پردیس گرمسار شدیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.