توسعه مبارزه با فساد مبتنی بر اخلاق دینی

فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی به صورت غیر رسمی از روز دوشنبه(۱۵مهرماه) آغاز و صبح سه‌شنبه(۱۶مهرماه) با سخنرانی “آیت‌الله آملی لاریجانی” رئیس دستگاه قضا و شرکت ۲۰ هیات خارجی از کشورهای آسیایی کلید خورد و طی دو روز برگزاری نشست‌های کارشناسی و تبادل نظر میان اعضاء چهارشنبه(۱۷مهرماه) به کار خود پایان داد.

**اولین جلسه اجلاس سیزدهم به هم اندیشی اعضای هیات مدیره اختصاص داشت، طی روز دوشنبه برگزار شد و در پایان این جلسه رئیس انجمن آمبودزمان برای مدت دو سال مشخص شد.

در جلسه هیات مدیره سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی صورت گرفت؛
ابقای کشور تایلند به عنوان رئیس انجمن آمبودزمان آسیایی برای مدت ۲سال

طی جلسه هیات مدیره سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی، کشور تایلند به عنوان رئیس این انجمن برای مدت ۲ سال ابقاء شد.

**سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی دستاوردها و خبرهای مختلفی را طی این دو روز در فضای قضایی کشور رقم زد که سرخط خبرها مذکور از نظر شما می‌گذرد.

“آمبودزمان” چیست؟

واژه آمبودزمان(Ombudsman) ریشه‌ای سوئدی(اسکاندیناوی) دارد و حدود یکصد سال است که در اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا برای بیان مفهوم «مبارزه با فساد» استفاده می‌شود.

سراج تاکید کرد
تلاش ایران برای مبارزه با مفاسد/ تاسیس آکادمی به منظور ارتقاء دانش آمبودزمان‌ها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم افتتاح آکادمی آمبودزمان گفت: ارتقاء دانش آمبودزمان‌ها و سازمان‌های مبارزه‌کننده با فسادْ، ما را به تحقق اهداف انجمن آمبودزمان‌های آسیایی نزدیک‌تر خواهد کرد.

قائم مقام رئیس سازمان بازرسی کل کشور:
اجلاس پاناما اوایل آذرماه برگزار می‌شود/ضرورت تاسیس بانک اطلاعات مفاسد اقتصادی

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما در حال حاضر بانک اطلاعات مفاسد اقتصادی نداریم اما امیدواریم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با ترکیب تازه خود بتواند اقدامات موثری را در این زمینه انجام دهد.

سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی/۱
سراج: آمبودزمان فرصتی برای مبارزه جدی با فساد اقتصادی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌ باید تلاش کنیم تا نقشه راه جامعی برای آینده مکانیزم بازرسی و نظارتی در قالب طرح ۲۰۲۰ تهیه و مورد بحث قرار دهیم.

سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی/۲
آیت‌الله آملی لاریجانی: محکومیت برخی کارگزاران دولتی در پرونده فساد سه هزار میلیاردی/ مبارزه با فساد اولین رکن استیفای حقوق ملت است

رئیس قوه قضاییه گفت: در پرونده فساد اخیر برخی از کارگزاران حکومتی با مستندات کاملا روشن محکوم شدند و برخود سنگینی هم با آن‌ها شد و ما مفتخریم در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تعبیه نهادهای نظارتی مسئله اجرایی شدن آن‌ها نیز تعبیه شده است.

سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی/۳
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری: پرونده اتفاق ۲۲ قم به دادگاه نیامده است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت:‌ پرونده اتفاق ۲۲ بهمن قم هنوز به دادگاه نیامده و از جزئیات دادگاه ویژه روحانیت اطلاع‌رسانی نمی‌کنم.

سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی/۴
خبره: ترویج اخلاق دینی مهمترین رکن سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی است

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌ محورهای پنجگانه منتخب سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی مبتنی بر ترویج اخلاق دینی تدوین شده است.

سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی/۵
رئیس آمبودزمان تایلند: کارایی، انصاف و پاسخگویی سه عنصر اساسی در آمبودزمان تایلند است

رئیس آمبودزمان تایلند گفت: تصمیمات آمبودزمان بر اساس بی‌طرفی است و ما توسط هیچ دستگاه دولتی منصوب نشده‌ایم و تحقیقات هم براساس اصول عدالت دنبال می‌شود.

پورمحمدی در اختتامیه سیزدهمین اجلاس آمبودزمان:
آمبودزمان پیام‌رسان دلواپسی شهروندان نزد دستگا‌ه‌های حکومتی است/ تبعیض، زمینه‌ساز تضییع حقوق شهروندی

وزیر دادگستری گفت: ناکارآمدی و تبعیض زمینه‌ساز فساد و تضییع حقوق شهروندی است و جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تاسیس مبارزه با وجوه مختلف فساد را در دستور کار خود داشته و قوانین کارآمدی در این زمینه تدوین کرده است

در بیانیه سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی؛
آمبودزمان‌ها برای انجام رسالت خود نیازمند استقلال و عدم مداخله مقامات دولتی‌ می باشند

در بخشی از بیانیه سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی آمده است که آمبودزمان‌ها برای انجام رسالت خود نیازمند استقلال و عدم مداخله مقامات دولتی در امور آمبودزمانی می باشند و انجمن آمبودزمان آسیایی بر این امر تأکید دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.