توسعه منابع آموزش فنی و حرفه ای با تشکیل شورای انتشارات – اخبار اجتماعی

با توجه به نیاز کشور به توسعه منابع آموزشی در زمینه آموزشهای مهارتی شورای انتشارات متشکل از خبرگان نشر در سازمان فنی و حرفه ای کشور تشکیل شده است.

کورش پرندرئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای توسعه منابع و کتابهای آموزش فنی و حرفه ای و با توجه به نیاز کشور به توسعه منابع آموزشی در زمینه آموزشهای مهارتی شورای انتشارات متشکل از خبرگان نشر در سازمان فنی و حرفه ای کشور تشکیل شده است.
وی افزود: با تشکیل این شورا طی یکسال گذشته بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب و منابع آموزشی به چاپ رسیده است و از سوی دیگر به منظور تولید منابع یکسان و استاندارد برای آزمون های سنجش مهارت تدوین و چاپ مجموعه پرسش و پاسخ در حرفه های مختلف مهارتی آغاز شده است که ۱۶۰ عنوان از این کتاب ها تولید شده و در نوبت چاپ هستند.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: همچنین طراحی و چاپ دفتر چه های معرفی و ثبت نام دوره های آموزش مهارتی و آزمون های سنجش مهارت صورت گرفته است.
در ادامه استاندار ایلام از افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ارکواز ملکشاهی در استان ایلام گفت: راه اندازی این مرکز گامی مهم در راه آموزش و ایجاد اشتغال در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و با راه اندازی این مرکز خواستار ایجاد مهارت های بیشتر در جهت کارآفرینی و ایجاد شغل برای جوانان این شهرستان هستیم.
گفتنی است: این مرکز با مساحتی معادل ۱۰ هزار و ۸۵۰ متر مربع و ۲ هزار و ۲۶۰ متر مربع زیر بنای کارگاه های آموزشی در رشته های تخصصی جوش، تعمیر ماشین آلات کشاورزی و رشته های کاربر نرم افزار چند رسانه ای، معرق و منبت، کشاورزی و علوم دام و تکنسین فرآوری محصولات زنبور عسل مورد بهره برداری قرار گرفت./ل


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.