توسعه مناسبات همه جانبه ایران و ژاپن

وزیر امور اقتصادی و دارائی گفت:ایران برای گسترش همکاری با ژاپن محدودیتی ندارد و مقامات ۲کشور باید دراوضاع کنونی برای تحقق منافع دوملت گام بردارند.

دکترحسینی در دیدار با معاون وزیر امور خارجه ژاپن و مقامات و نمایندگان دهها شرکت ژاپنی گفت: با توجه به سابقه دیرینه همکاری و روابط خوب دو کشور ، ژاپنی ها به خوبی می دانند که سرمایه گذاری در ایران سود آور است.
به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از توکیو / سید شمس الدین حسینی که به منظور شرکت در اجلاس بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در توکیو به سر می برد امشب در این دیدار که در محل سفارت کشورمان در توکیو برگزار شد، افزود: ایران در حال حاضر زمینه های فراوانی از جمله در بخش انرژی ، راه و ارتباطات برای همکاری و سرمایه گذاری مشترک با ژاپن دارد که شرکت های ژاپنی باید قدر این فرصت را بدانند.
وی افزود: ایران و ژاپن در طول تاریخ همواره روابطی مستحکم داشته اند و این وظیفه و مسئولیت دولت ها و بخش های خصوصی دو کشور است که در مسیرتقویت روابط گام بردارند.
معاون وزیر امور خارجه ژاپن هم گفت: دولت و ملت ژاپن در طول تاریخ هرگز خاطره ناگواری از دوستی و همکاری با ایرانیان نداشته اند.
هامادا تصریح کرد: ایران برای دولت و ملت ژاپن اهمیت زیادی دارد و ملت های ما از دست آوردهای فراوان همکاری های دو کشور بهره مند شده اند.
این مقام ژاپنی افزود: نه فقط دولت ها بلکه ملت های ایران و ژاپن باید اهمیت همکاری و روابط دوستانه دو کشور را قدر بدانند و در مسیر توسعه آن پیش بروند.
نظر آهاری سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ژاپن هم در سخنانی گفت: مقامات دو کشور از ظرفیت های بالای همکاری آگاهی دارند و ما تلاش می کنیم روابط تهران و توکیو را در سطوح بالاتری قرار دهیم.
در این دیدار مقامات و نمایندگان شرکت ها درباره زمینه ها و راه های برطرف کردن موانع توسعه همکاری های دو کشور تبادل نظر کردند.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.