توسعه منطقه ماموریت نیروی دریایی به شمال اقیانوس هند

۱۲م آذر ،

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توسعه منطقه مأموریت نیروی دریایی از محدوده ای کوچک به شمال اقیانوس هند با وسعت دو میلیون و صد هزار کیلومتر مربع، برگ زرین دیگری است بر تاریخ افتخارات نیروی دریایی است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی، دریادار حبیب الله  سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین تجلل از خانواده  شهدا، پیشکسوتان و جانبازان نیروی دریایی ارتش با تشریح کارنامه نیروی دریایی در دفاع  مقدس گفت: یکی از نتایج مهم عملیاتهای نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس این بوده است که راهبرد سریع دشمن را در اوایل جنگ با شکست مواجه کرد است.

وی گفت: دشمنی که میخواست هفت روزه ایران را بگیرد ۳۴ روز در پشت درهای خرمشهر ماند و در۶۴ روز اول جنگ پرونده نیروی دریایی اش مختومه شد  و این ها از نتایج دیگر عملکرد نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس است.

سیاری در ادامه افرود: وارد آوردن ضربه مهلک به توان اقتصادی دشمن و به نمایش گذاشتن اقتدار نظام مقدس جمهوری ایران در عرصه آبهای آزاد از دیگر اقدامات نیروی دریایی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس بوده است.

فرمانده نیروی دریایی خاطر نشان کرد: نیروی دریایی بزرگترین کمک را به اقتصاد کشور کرده است و اگر نبود اسکورت کاروانهای تجاری ، قطعاً اقتصاد ما با مشکل مواجه می شد و همه اینها به برکت خون شهدا و جانفشانی های شما پیشکسوتان و جانبازان عزیز حاصل شده است.

وی با بیان اینکه جایگاه کنونی ما از برکات انقلاب اسلامی، خون شهدا، همت پیشکسوتان و جانبازان و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قواست تصریح کرد: یک روزی تمامی آموزش های ما در خارج از کشور انجام می شد اما امروز شاهدیم که همه آموزش ها با استاندارد بالا در داخل کشور ارائه می گردد.

دریادار سیاری با تأکید بر اینکه نیروی دریایی امروز در زمینه تعمیر زیرسطحی کلاس طارق، ساخت ناوشکن و ناوچه های موشک انداز به خودکفایی رسیده است، اظهار داشت: توسعه منطقه مأموریت نیروی دریایی از محدوده ای کوچک به شمال اقیانوس هند با وسعت دو میلیون و صد هزار کیلومتر مربع برگ زرین دیگری است بر تاریخ افتخارات نیروی دریایی و قطعاً توان نیروی دریایی در توسعه دریاپایه کشور و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.