توسعه پایدار با کمترین انرژی امکان پذیر است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس هیئت مدیره انجمن بتن ایران گفت: برای توسعه پایدار باید با کمترین انر‍ژی بیشترین تولید و بالاترین کیفیت را ایجاد کنیم در غیر این صورت عمر کوتاه سازه های بتنی در خلاف توسعه پایدار است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، هرمز فامیلی رییس هیئت مدیره انجمن بتن ایران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی متوسط عمر ساختمان های ایران ۳۰ سال است گفت: فرهنگ سازی و شناخت موثر در کیفیت بتن ها نقش موثری در افزایش عمر ساختمان ها دارد.

فامیلی در ادامه افزود: برای ساخت بتن در حال حاضر از سیمان استفاده می شود که انر‍ژی بسیاری صرف ساخت آن می شود زمینه ساز آلودگی هوا و محیط زیست می شود.

رییس هیئت مدیره انجمن بتن ایران درادامه اظهار داشت: برای توسعه پایدار باید با کمترین انر‍ژی بیشترین تولید و بالاترین کیفیت را ایجاد کنیم در غیر این صورت عمر کوتاه سازه های بتنی در خلاف توسعه پایدار است.

وی بااشاره به اینکه باید بتن تولید شده در داخل کشور صرف شود، افزود: سیمان تولید شده در داخل کشور باید صرف استفاده از صنایع داخل کشور شود.

رییس هیئت مدیره انجمن بتن ایران در ادامه یادآور شد: انبشات بتن و صادرات آن هیچ افتخاری برای کشور ندارد.

فامیلی در ادامه گفت: در قبل بتن های آماده با کیفیت پایینی ساخته می شد در حالی که امروزه بیش از ۱۰۰ تولید کننده آماده بتن با استاندارد های بالا داریم.

وی درادامه تصریح کرد: فرهنگ سازی وشناخت دقیق در معرفی، کیفیت و افزایش عمر مفید ساختمان ها موثر است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.