توصیه به افراد لاغر؛ در وعده سحری شیر و ماست بخورید

خبرگزای آریا- برای پیشگیری از تشنگی در روزهای گرم و طولانی تابستان، روزه‌داران در وعده سحری غذاهای چرب و شور مصرف نکنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ضمن بیان این مطلب گفت: مصرف غذاهای چرب و شور در وعده سحری موجب ایجاد احساس تشنگی شدید در افراد روزه‌دار می‌شود و در مقابل، مصرف میوه و سالاد در وعده سحری از تشنگی در طول روز پیشگیری می‌کند.
دردانه حسین‌ با بیان اینکه افرادی که اضافه وزن دارند بهتر است در وعده سحری از مصرف غذاهای پرکالری خودداری کنند، افزود: افراد کم‌وزن می‌توانند در این وعده از غذاهای پرکالری استفاده کنند،‌ ولی این افراد نیز باید از خوردن غذاهای چرب و شور خودداری کنند.
این متخصص تغذیه تصریح کرد: به افراد کم‌وزن توصیه می‌شود برای مقاومت در روزهای طولانی و گرم تابستان، در وعده سحری از شیر و ماست استفاده کنند، زیرا مصرف لبنیات در وعده سحری علاوه بر اینکه مانع احساس تشنگی در طول روز می‌شود، دارای کالری زیادی هستند و از ضعف پیشگیری می‌کنند.
وی گفت: برخی افراد شب‌ها پیش از خواب مقداری غذا مصرف می‌کنند، با این تصور که مقدار غذای مصرف شده جای وعده سحری را می‌گیرد. این کار درست نیست و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. افراد روزه‌دار وعده سحری را باید پیش از اذان صبح مصرف کنند و پس از آن نیز تا حد امکان نباید بخوابند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.