توصیه سید احمد خاتمی به مصری ها : به تظاهرات در میدان التحریر ادامه دهید

خبر گزاری آریا-امام جمعه موقت تهران گفت: ما یک منطق داریم و منطق ما این است که حقوق هسته ای برای همه ؛ سلاح هسته ای برای هیچ کس.
به گزارش آریا ،حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: مسئله مذاکرات هسته ای مسئله ای است که ملت بزرگ ما دوست دارند در این عرصه مطالبی بدانند گرچه اطلاع رسانی های خوبی شده است.
وی با بیان اینکه هیئت مذاکره کننده ایرانی سه راهبرد در مذاکرات اخیر داشتند، گفت: راهبرد اول اقتدار ایران اسلامی، راهبرد دوم برخورد منطقی و راهبرد سوم ابتکار عمل بود.
خطیب جمعه تهران افزود: انصافا هیئت مذاکره کننده ایرانی در این عرصه ،‌ شان نمایندگی ایران را حفظ کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت: گروه ۱ + ۵ دو راه بیشتر ندارد، راهی که می خواهند این مذاکرات به ثمر برسد و مذاکره برای مذاکره نباشد که این راه تنها با اعتراف به حقوق حقه ملت بزرگ ایران است.
وی افزود: راه دوم که پیش روی گروه ۱ + ۵ است و به نظر می رسد کم و بیش در حال پیگیری آن هستند، راهبرد گفتگو و تهدید است.
امام جمعه موقت تهران گفت: اینها بدانند و آنهایی هم که اینها را فرستادند بدانند که ملت ایران نشان داد که ۳۳ سال است زیر بار تهدید نخواهد رفت و مقاومت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی افزود: برای سازمان های بین المللی واقعا شرم آور است، ما که می گوییم دنبال سلاح هسته ای نیستیم و فقه ما همین را می گوید و می گوید در جنگ با دشمن ، آب دشمن را مسموم نکنید، درختان دشمن را قطع نکنید، زن ها و بچه ها را نکشید، و این موضوع در کتاب های ما از بیش از هزار سال پیش موجود است و اگر شک دارند می توانند به این کتاب ها مراجعه کنند.
وی گفت: به صراحت می گوییم نه از سر ترس بلکه مبنای فقهی ما اجازه داشتن سلاح اتمی را به ما نمی دهد.
خطیب جمعه تهران افزود: ما که می گوییم نداریم، این همه به ایران گیر می دهند و می گویند اعتمادسازی کنید اما رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام می کند که ۴۰۰ کلاهک اتمی دارد اما کسی به ان نمی گوید که بالای چشمت ابروست.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی با تاکید بر اینکه این موضوع زورگویی است، گفت: دنیا اگر احساس خطری برای صلح جهانی می کند، این خطر، رژیم صهیونیستی است و دنیا باید به فکر این خطر باشد.
امام جمعه موقت تهران افزود: دنیایی که دم از حقوق بشر و خلع سلاح می زند این دست جنایتکار را باز گذاشته است.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی با بیان اینکه هیئت ایرانی واقعا برای پیشبرد مذاکره و برای به نتیجه رسیدن به جلسه مذاکره می آید، گفت: ایران اسلامی واقعا مذاکره را برای نتیجه می خواهد اما وقتی در عمل می بینیم یک رژیم غاصب به نام رژیم صهیونیستی و یک تروریست به نام نتانیاهو قبل از مذاکرات حرف هایی می زنند که همان حرف ها را مذاکره کنندگان در اجلاس می گویند، آیا این برای شما ننگ نیست؟
وی افزود: شما که دم از استقلال می زنید این ننگ نیست که آدم نامرئی پشت صحنه مذاکرات شما یک تروریست به نام نتانیاهو باشد.
خطیب جمعه تهران اضافه کرد: بدانید ایران اسلامی می خواهد بن بستی در مذاکرات نباشد اما این روش و منش شما بن بست در مذاکرات ایجاد می کند و دودش به چشم خودتان خواهد رفت.
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در ادامه خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: منطق قرآن این است که بهشت را به بها می دهند و با شعار کسی بهشتی نمی شود و بهشتی شدن صبر و جهاد می خواهد.
وی به برخی فرمایشهای مولا علی(ع) درباره بهشت اشاره و اضافه کرد: بهشت از رهگذر تحمل سختی ها به دست می آید و کسی که می خواهد بهشت را به دست بیاورد بدون صبر، سعادت بهشت را به دست نمی آورد.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در بهشت دنیا نیز اینگونه است، گفت: بهشت دنیا، زندگی در پناه اسلام و زندگی عزتمندانه و با استقلال و حریت است.
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی با اشاره به اینکه این بهشت نیز بدون تحمل سختی ها به دست نمی آید، افزود: ۳۳ سال مقاومت شما مردم شریف ایران، این بهشت را نصیبتان کرده است.
وی گفت: دشمنان در سال های گذشته با تحمیل جنگ می خواستند به این انقلاب آسیب برسانند و راهبرد اخیرشان نیز فشارهای اقتصادی است.
امام جمعه موقت تهران افزود: منافقان نیز این حرف را می زدند و مسئله فشارهای اقتصادی پیشه همیشه دشمنان اسلام بوده اما ملت ایران نشان داده که ملتی است که نه تنها خسته نمی شود بلکه دشمن را نیز خسته می کند.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت: ملت ایران بیدی نیست که با این بادها و طوفان هایی که دشمنان ایجاد می کنند جا خالی کند بلکه تجربه ۳۳ ساله نشان داده است که در مقابل آن می ایستد.
وی افزود: مسئولان نیز تلاش شبانه روزی دارند و خواهند داشت تا ان شاء الله فشارهای گرانی کم شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن برای فشار خیز برداشته و البته راهبردی بی نتیجه است.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی افزود: اوباما به صراحت در جلسه ای گفت که ما یکسال فرصت داریم که به ایران فشار بیاوریم و بیش از آن نمی توانیم به کشورهای دنیا بگوییم که به ایران جنس نفروشید و از ایران جنس نخرید.
وی گفت: به فضل خدا از گردنه هایی که در طول این ۳۳ سال داشتیم با موفقیت عبور کردیم.
امام جمعه موقت تهران افزود: ملتی که خدا و عنایات ذات مقدس ربوبی را دارد هیچ‌گاه کلمه شکست را در قاموس خود تجربه نخواهد کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه هم اکنون دو جبهه در مصر در حال فعالیت است افزود: جبهه نخست، اسلامگرایان است که توفیقات زیادی داشتند.
وی با بیان اینکه سقوط نامبارک ضربه کاری بر منافع آمریکا و صهیونیستها بود گفت: مصر در زمان نامبارک ، حیاط خلوت صهیونیستها بود و مردم موفق شدند او را سرنگون کنند و توفیق بزرگی بود و موفق شدند در صحنه انتخابات بیایند و بر اساس گزارشها نامزد جبهه اسلامگرایان جلو و پیروز انتخابات است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جبهه دوم، بازماندگان رژیم استبدادی نامبارک است افزود: همه تلاش این جبهه این است که قدم به قدم انقلاب را ناکام بگذارند.
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی گفت: مردم پای صندوق های رأی آمدند و نمایندگان مجلس را انتخاب کردند اما شورای نظامی که وابستگی آن به رژیم ناصالح گذشته را همه می دانند، پارلمان را منحل اعلام می کند.
وی ادامه داد: معنای انحلال پارلمان این است که تا زمانی که دلشان می خواهد اختیار قانونگذاری دست خودشان باشد.
امام جمعه موقت تهران گفت: در انتخابات ریاست جمهوری همین که می بینند نامزد اسلامگراها جلو است بلافاصله ، مصوبه کاهش اختیارات ریاست جمهوری و گسترش اختیارات شورای نظامی را تصویب می کنند که این یعنی کودتا علیه مردمی که انقلاب کردند.
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی با اشاره به اینکه در این شرایط چند مطلب مهم است خطاب به ملت مصر افزود: مطلب اول این است که حضورتان را در صحنه باید حفظ کنید و همچنان میدان التحریر پایگاه شما باشد.
وی گفت: به نظر می رسد آمریکا و رژیم صهیونیستی به این راحتی ها دست از مصر برنمی دارند و در پی منافع خود هستند و چیزی که توطئه های آنها را خنثی می کند، حضور مردم است.
امام جمعه موقت تهران افزود: موضوع دیگر، هشیاری در برابر توطئه هاست و آن جریانی که می خواهد سر کار بیاید باید توجه داشته باشد که روی خونهای قربانیان این انقلاب نشسته است.
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی گفت: آن منتخب و یا کسانی که دولت تشکیل می دهند باید در مسیر اسلام ، استکبارستیزی ، مبارزه با رژیم صهیونیستی ، وحدت جهان اسلام و در مسیر خدمت به مردم حرکت کنند.
وی افزود: اگر ذره ای در این عرصه تقصیر و قصور و سهل انگاری کنند در حقیقت پیروزی نهایی انقلاب را به تأخیر انداخته اند.
امام جمعه موقت تهران گفت: به هر حال دنیا نظاره گر مصر و حضور شکوهمندانه مردم مصر برای پیروزی نهایی انقلاب شان است.
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.