توصیه های یک کارشناس ارگونومی برای کاربران کامپیوتر

خبرگزاری آریا- کارشناس ارگونومی مرکز سلامت محیط و کار توصیه کرد: کاربران مرتب چشم خود را از مانیتور بردارند تا عضلات سیلیاری چشم استراحت کند و کاربری که برای دیدن صفحه مانیتور به جلو خم می شود باید معاینه چشم شده یا مانیتور نزدیک تر گذاشته شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، فاطمه صادقی با بیان این مطلب اظهار داشت: بیماری های چشمی شایعترین شکایت مربوط به سلامتی کاربران کامپیوتر است و خستگی چشم، تاری دید، سوزش، خارش یا اشک ریزش، اختلال کوتاه مدت و موقت، دید رنگی و سردرد مشکلات شایعی است که ابراز می شود.
وی افزود: ۷۵ درصد کاربران دچار خستگی چشم گاهگاهی می شوند و از مهمترین علت خستگی چشم کاربران، عیوب انکساری اصلاح نشده یا درست اصلاح نشده چشم است که در این زمینه ۳۰ درصد از کارمندان اداری عیوب انکساری اصلاح نشده یا درست اصلاح نشده چشم دارند.
صادقی تصریح کرد: افراد دوربین و آستیگمات بیشتر دچار ناراحتی می شوند عینک های دودی برای کاهش درخشندگی و بازتابش نور از صفحه مانیتور نه تنها مناسب نمی باشد بلکه با ایجاد کنتراست نامناسب بین صفحه مانیتور و محیط اطراف خستگی چشم را افزایش می دهد.
کارشناس ارگونومی مرکز سلامت محیط و کار خاطرنشان کرد: عینک های معمول و مخصوص دید نزدیک خواندن در فاصله ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر مناسب است در حالی که کابران کامپیوتر نیاز به خواندن صفحه مانیتور از فاصله ۶۰ سانتی متری دارندکه عینک های ترمینال مناسب تر است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.