توصیه‌های آرایشگرها را از این گوش بشنوید و از آن گوش در کنید!

به گزارش ایمنا مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برخی از آرایشگاه‌ها اقدام به استفاده از روش‌های درمانی مداخله گرانه برای پوست و مو می‌کنند، اظهار داشت: وقتی فرد علم مورد نظر و لازم را نداشته باشد و در مسائل تخصصی دخالت کند، در امر تخصصی مداخله‌گری کرده و این باید به حداقل برسد و باید آرایشگران را نسبت به عوارض اقداماتی که انجام می‌دهند، آشنا کرد.
دکتر حمید رضا اسلامی با اشاره به برخی اقدامات غیرتخصصی که در سالن‌های آرایشگری انجام می‌شود، افزود: برداشتن خال صورت یا گذاشتن لنز از جمله اقداماتی است که در کلینیک‌های تخصصی هم با احتیاط صورت می‌گیرد، ولی برخی سالن‌های آرایشی بدون داشتن تخصص و امکانات انجام می‌دهند.
مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بحث لنز که امروزه خیلی شایع است و بسیار هم اهمیت دارد یکی از مسائل تخصصی است که در آن بسیار مداخله‌گری می‌شود، به طوری که حتی دیده می‌شود در کیف و کفش فروشی‌ها نیز به فروش می‌رسد.
دکتر اسلامی خاطر نشان کرد: بحث تغذیه یکی از موارد مهم دیگری است که گاها در برخی آرایشگاه‌ها دیده شده است که توصیه‌هایی در خصوص آن ارائه می‌شود و اغلب پایه علمی ندارد؛ تغذیه خوب و مناسب حائز اهمیت است که باید توسط متخصص آن ارائه شود. همچنین باید در نظر داشت تغذیه گران به مثابه تغذیه مناسب نیست.
وی با اعلام این خبر که تا چند ماه دیگر آرایشگاه‌های مرجع و مورد تایید معرفی می‌شوند، عنوان کرد: این آرایشگاه‌ها که به لحاظ بهداشتی مورد تایید هستند، معرفی شده تا به عنوان الگو میان سایر سالن‌های آرایشی مشخص باشند که البته باید در نظر داشت مشهور بودن سالن‌ آرایش ملاک انتخاب نیست.
مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: متاسفانه برخی تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی دیده می‎شود که به مداخله در درمان پرداخته و کالاهایی را توصیه می‌کنند که مورد تایید نیستند که طبق قانون از پخش آن‌ها در صدا و سیما و شهرداری جلوگیری شده است و متعاقب آن کمیته‌ای برای نظارت بر روی اینگونه آگهی‌ها در نظر گرفته شده است.
دکتر اسلامی با تاکید بر اصل اطلاع‌رسانی در خصوص کالاهای غیرمجاز بهداشتی اظهار کرد: متاسفانه پخش آگهی از طریق ماهواره هنوز وجود دارد که نظارتی بر‌ آن نیست اما مردم با داشتن آگاهی می‌توانند از هر گونه ضرر احتمالی جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه بحث پوست و مو از نیازهای مهم جامعه است، تصریح کرد: متاسفانه اطلاعات در میان آرایشگران ناهمگن است به طوری که به برخی از آنان پیشینه علمی بالایی دارند اما برخی دیگر اطلاعات اندکی در این خصوص دارا هستند، به طوری که ما تشخیص دادیم باید به چنین جمع ناهمگنی آگاهی داده و به میزان اطلاعات آن‌ها اضافه کنیم.
/۱۰۴

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.