توصیه‌های تغذیه‌ای برای مقابله با درد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

7-375.jpg

متخصصان تغذیه و سلامت معتقدند که بعضی از مواد غذایی به کاهش دردهای مزمن کمک می‌کنند.

به گزارش تفسیری سرویس «سلامت» ایسنا، هر چند ورزش و تمرینات مدیتیشن (مراقبه) بهترین شیوه‌ها برای مقابله با درد می باشند اما این متخصصان تاکید دارند که با چند تغییر ساده در رژیم غذایی نیز می‌توان به شیوه‌ای موثر درد را کنترل نمود.

به گزارش تفسیری تورنتونیوز، با توجه به اظهارات فوق چند نمونه از توصیه‌های تغذیه‌ای موثر برای مقابله با درد عبارتند از:

– از ادویه‌های مناسب به مقدار کافی استفاده نمایید. بررسی نشان داده است که زردچوبه و زنجبیل هر دو از چاشنی‌های بسیار مفیدی می باشند که خاصیت تسکین‌ دهنده درد مانند داروهای آسپیرین و ایبوبروفن را دارند. به این ترتیب افزودن‌ اندکی زنجبیل به چای یا قهوه‌ای که روزانه مصرف می‌کنید در تسکین درد موثر است.

– از فرآورده‌های لبنی استفاده نمایید. محصولات لبنی سرشار از کلسیم و ویتامین D می باشند که این دو ماده نیز به نوبه خود نقش موثری در کنترل درد دارند.

– غلات را همراه با سبوس آنها مصرف نمایید. غلات سبوس‌دار غنی از منیزیم می باشند. این ماده معدنی برای مقابله با دردهای عضلانی بسیار مفید است و به کاهش دردهای مزمن کمک می‌کند.

– مفاصل خود را چرب نمایید. روغن زیتون غنی از آنتی اکسیدان‌هایی موسوم به پلی فنول‌ها است که مکانیسم مقابله با درد را در بدن فعال می‌کند و از این رو توصیه می‌شود که مفاصل خود را با این روغن چرب نگه دارید.

– سبزیجات سبز رنگ را فراموش نکنید. مصرف این سبزی‌ها مانند اسفناج و کاهو و کرفس که سرشار از ویتامین K می باشند، تسکین‌دهنده درد است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.