توصیه‌های سردار وحیدی به کاندیدای وزارت دفاع آمریکا: عاقلانه بیندیشند و عمل کنند و اقداماتشان تحریک‌زا نباشد

۹ م دیماه ،

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه همایش تعالی فرهنگ سازمانی که در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص رزمایش دریایی ارتش در تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند، اظهار داشت: این رزمایش‌ها برای تست سامانه‌های تازه و تاکتیک‌های رزم نوین برگزار می‌شود که نشان‌دهنده اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در آب‌های جنوبی ایران را مضر و غیر ضروری دانست و افزود: این حضور بدون توجیه، هم برای مردم خودشان هزینه‌زاست و هم سبب آزار و اذیت کشورهای منطقه می‌شود و هم آلودگی محیط زیست را در پی خواهد داشت که ما همواره این حضور را رد کرده و بدون سبب می‌دانیم.

وزیر دفاع در خصوص حماسه ۹ دی گفت:‌در این روز دو اتفاق مهم افتاد که دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و موقعیت شناسی مردم ایران بود و عمق بصیرت دینی آنها را نشان داد.

وحیدی خاطرنشان کرد: آنها فکر می‌کردند انقلاب ما مثل دیگر انقلاب‌هاست اما در این روز نشان داده شد که انقلاب اسلامی ایران عمق بسیاری دارد.

وی در پاسخ به سؤال فارس در خصوص پیشنهاد به کاندیدای تازه وزارت دفاع آمریکا گفت: به آنها پیشنهاد می‌کنم عاقلانه بیندیشند و عمل کنند و اقداماتشان تحریک‌زا نباشد و درگیر صحنه‌های تازه که سودی برایشان ندارد، نشوند چرا که این امر به نفع مردم آمریکا و مردم جهان است و آبروی آمریکا را حفظ خواهد کرد.

وزیر دفاع افزود: در قبل شاهد رفتارهای معقولانه و منطقی از طرف آنها نبودیم و آنچه از آنها دیدیم حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مستبد منطقه بود که یکی پس از دیگری سرنگون شدند.

وحیدی تصریح کرد: امیدواریم آنها از این موضوعات درس بگیرند و به مسیری بروند که هم به نفع خودشان است و هم به نفع مردم جهان.

وی همچنین در خصوص حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در آب‌های جنوب ایران گفت: آنها به هر حال حضورشان را حفظ کردند اما رزمایش دریایی ارتش برای دفاع از مرزهای آبی کشور و حفظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است که ایران بیشترین سهم را در آن دارد.

وحیدی در پایان در خصوص رونمایی از دستاوردهای تازه ماهواره‌ای نیز گفت: انشاءالله اگر برنامه‌ها طبق روال پیش رود، ماهواره‌های تازه در آینده و نیز در دهه فجر رونمایی می‌شوند.
/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.