توصیه به معامله‌گران آتی: فریب برق طلا را نخورید

توصیه به معامله‌گران آتی: فریب برق طلا را نخورید | چاپ |
سه شنبه ۱۴ شهریور ساعت ۱۳:۵۷

بینا- چند هفته ای است که بازهم سکه به دلیل نوسان نرخ ارز در بازار داخلی و اونس طلا به سوژه نخست رسانه ها تبدیل شده و حتی بحث درمورد این فلز ارزشمند به خانه های مردم نیز کشیده شده است. در این میان خرید و فروش سکه در معاملات آتی بورس کالا نیز تحت تاثیر اخبار مختلف قرار گرفته و هر روز شاهد نوسان قیمت ها در این بازار هستیم.
به گزارش بینا از بازار سرمایه، مدیر کالایی شرکت کارگزاری توسعه فردا در خصوص معاملات آتی گفت: طی هفته های گذشته شاهد نوسان قیمت سکه در معاملات آتی بوده ایم که عواملی همچون تغییر قیمت ارز داخلی و طلای جهانی در این امر تاثیر گذار بوده است. اما چند روزی است که به دلیل رونق چشمگیر معاملات بورس اوراق بهادار و بازدهی قابل توجهی در این بازار، برخی از معامله گران آتی سکه، دوباره برای کسب سود بیشتر راهی تالار شیشه ای شده اند تا از دوران خوش بورس تهران نهایت استفاده را ببرند.
میثاق پیرزاده افزود: البته این جابجایی از معاملات آتی به بازار سهام به معنای خروج معامله گران از قراردادهای سکه نیست، بلکه معمولا معامله گران هم در بورس اوراق و هم در معاملات آتی حضور دارند و در شرایط رونق هر بازار، سرمایه بیشتری را راهی آن بازار می کنند. اتفاقا همین جابه جایی هاست که به بازار سرمایه جذابیت می دهد. در این روزها که شرایط بورس تهران مطلوب شده است، بخشی از سرمایه های آتی روانه تالار شیشه ای می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر اثر دلار یا سکه بر قیمت سکه بیشتر است؟ گفت: روند قیمتی دلار و اونس طلا در هفته های اخیر نشان می دهد که تغییرات قیمت اونس طلا کمی حساب شده تر و مشخص تر از نرخ دلار در بازار داخلی بوده است به طوریکه شایعات حول قیمت دلار بالا بوده و با انتشار یک خبر شاهد نوسان ۵۰ تومانی قیمت دلار هستیم به این ترتیب نگاه بیشتر معامله گران آتی به دلار است و آن ها همزمان با تغییرات نرخ دلار ، نیم نگاهی نیز به قیمت اونس دارند.
مدیر کالایی شرکت کارگزاری توسعه فردا به معامله گران سکه در بورس توصیه کرد با توجه به پیش بینی سخت قیمت سکه در روزهای آینده به هیچ عنوان عجله نکنند و از انعقاد قراردادهای سنگین در این بازار پرهیز کنند.
به گفته پیرزاده بهتر است تا معامله گران آتی، سبدی متشکل از سهام و آتی سکه را داشته باشند تا بتوانند زیان احتمالی خود را پوشش دهند.
وی افزود: شاید بهتر باشد زمانی که بازار دچار التهاب است ما فقط نظاره گر تابلوی معاملات باشیم تا با استفاده از تجربه دیگران، در معاملات روزهای بعد شرکت کنیم، به این ترتیب بازیگران آتی نباید با رشد چند دلاری اونس طلا و یا افزایش نرخ دلار به طور هیجانی به خرید سکه اقدام کنند چراکه احتمال زیان های هنگفت در معاملات آتی وجود دارد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.