توصیه رییس مجلس به معاونان جدید نظارت و تنقیح قوانین

به گزارش خبرآنلاین مراسم تودیع و معارفه سه معاونت اجرایی، نظارت و تنقیح قوانین ظهر امروز در محل کمیسیون تلفیق مجلس و با حضور رییس مجلس برگزار شد.

در این مراسم از زحمات محمدرضا باهنر به عنوان معاونت سابق نظارت و حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد معاون سابق تنقیح قوانین تقدیر و تشکر شد و امیدوار رضایی به عنوان معاون جدید تنقیح قوانین و همچنین حسین مظفر معاونت جدید نظارت رسما معارفه شدند. علی افراشته نیز مجددا به عنوان معاون اجرایی رییس مجلس معرفی شد.

رئیس مجلس طی در این مراسم گفت: در بدو کار ما از آقای ابوترابی و باهنر که نواب رئیس بودند خواستیم تا دو سمت معاونت قوانین و نظارت را به عهده بگیرند و این دو معاونت را راه بیندازند. با تشکر از زحمات آقایان ابوترابی فرد و باهنر، مقرر شد که مسئولیت‌های مثل معاونت نظارت و قوانین به عهده سایر افراد گذاشته شود. چرا که نواب رئیس به اندازه خود رئیس کار دارند بر همین اساس از آقای رضایی و مظفر خواستیم تا به ما کمک کنند.

 در ادامه اهم صحبت‌های رییس مجلس را به نقل از فارس مطالعه فرمایید:

          توصیه می‌کنم که در معاونت قوانین به تنقیح قوانین اهتمام شود. چرا که این پروژه‌ای است که باید تمام شود؛ ما ۱۰۰ سال قانونگذاری در کشور داریم که باید برای آن فکری کرد. طرح‌ها و لوایحی که به مجلس می‌آید گاهی دقت کافی را ندارد و معاونت قوانین باید در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهد.

           از آقای مظفر هم می‌خواهم که در بخش نظارت یک سامان دهی انجام دهد که سؤالات در حدی که لازم است مطرح شود. در مورد استیضاح‌ها و تحقیق و تفحص‌ها راهنمایی‌های لازم به نمایندگان ارائه شود.

          با توجه با اینکه تعداد زیادی از نمایندگان به عنوان ناظر در دستگاه‌ها حضور دارند، ممکن است گاهی لازم باشد که از فعالیت‌های این ناظران به مجلس گزارش دهد.

/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.