توصیه رییس کل بانک مرکزی به تجار

۳۰م دیماه ،

بینا- رییس کل بانک مرکزی با تشریح آخرین تصمیمات ارزی کشور به تجار و بازرگانان پیشنهاد کرد که معاملات تجاری خود را با کشورهایی که ایران به آنها صادرات نفت بیشتری انجام داده و منابع ارزی کافی در آنجا وجود دارد، انجام دهند.
به گزارش بینا، محمود بهمنی به ایسنا تصریح کرد: به میزان کافی پول و ارز در کشورهایی که نفت به آنها فروخته می‌شود، وجود دارد.
وی ادامه داد: ما از تجار درخواست کرده‌ایم که خریدهایشان را از کشورهای انجام دهند که بیشترین منابع ارزی ما نزد آنها قرار دارد تا بتوانیم نقل و انتقال پول را به راحتی انجام دهیم.

حذف دلار از مرکز مبادلات ارزی
وی همچنین با بیان اینکه برنامه‌ای برای حذف دلار از مرکز مبادلات ارزی نداریم از تقویت این مرکز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هم‌چنان مرکز مبادلات تقویت می‌شود، ولی با توجه به این موضوع که با کشور‌های اروپایی و آمریکا مبادلات نداریم، این عرضه‌ها باید به ارزهای جایگزین تبدیل شود و به همین سبب است که این تغییر را انجام می‌دهیم.
رییس‌کل بانک مرکزی همچنین در پاسخ به سوالی دربارهٔ تعیین نرخ ارز مرجع در سال ۹۲ گفت: هنوز برای این موضوع تصمیم‌گیری نشده و منتظریم که بودجه سال ۹۲ مشخص شود.

رشد ۲۲٫۱ درصد نقدینگی
بهمنی در ادامه رشد نقدینگی را ۲۲٫۱ درصد اعلام و اظهار کرد: متناسب با حجم مبادلات و معاملات این میزان باید تغییر کند اما این نقدینگی باید به بخش تولید هدایت شود.
وی بار دیگر تاکید کرد که باید نقدینگی از بازار سفته‌بازی خارج و به بخش‌های تولیدی تزریق شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.