توصیه مقام پاکستانی به هند برای رسیدن به صلحی پایدار

به گزارش ایرنا، ‘شاهد مالک’ در پایان ماموریت خود در هند، شرایط کنونی روابط دو کشور را رضایتبخش خواند و اظهار داشت: در این رابطه مشکلات کوچک می تواند به از دست رفتن اعتماد میان دو طرف منجر شود.

وی ضمن هشدار نسبت به اینکه فرصت بسیار اندکی برای افزایش درک متقابل میان دو کشور و تبدیل شرایط خوب به بهترین وجود دارد، گفت: با وجود روابط و دیدارهای متوالی میان سران دو کشور، من احساس می کنم که روابط دو کشور می تواند در حوزه های بسیاری توسعه یابد.

شاهد مالک با تاکید بر اینکه نباید برخی حوزه های روابط هند و پاکستان از رشدی سریع برخوردار بوده و پیشرفت در سایر حوزه ها کند باشد، اظهارداشت: توسعه روابط تجاری میان دو کشور خوب است اما در کنار این، باید سایر حوزه ها از جمله مسایل موجود درباره مناطق ‘سیاچن’، ‘سیرکریک’، کشمیر و موضوعات مربوط به آب مورد توجه قرار گیرد.

وی در واکنش به اظهارات مانموهان سینگ، نخست وزیر هند در دیدار با آصف علی زرداری، رییس جمهور پاکستان تصریح کرد: در پاکستان هیچ بهشت امنی برای تروریست ها وجود ندارد و چنین اتهاماتی را بطور کامل رد می کنیم و روند دادگاهی مقصران حمله بمبئی در دادگاه راولپندی جدی گرفته می شود.

مالک گفت: گفتگوهای میان دو کشور در همه سطوح و زمینه ها در جریان است و من در شرایطی هند را ترک می کنم که مذاکرات میان دو کشور با همه پتانسیل موجود در حال انجام است.

آساق ** ۵۸۹** ۱۵۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۷۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.