توصیه می‌کنیم در مدارس بحث موسیقی پا بگیرد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

سرپرست گروه پارس:

ناصر نظر گفت: مدیران مدارس با بحث موسیقی به شکل پیش پا افتاده برخورد می کنند ولی ما پیشنهاد می کنیم در مدارس بحث موسیقی پا بگیرد.

به گزارش هنرآنلاین، نشست خبری گروه موسیقی پارس به بهانه اجرای کنسرت ” ناجیان کوچک زمین” با حضور ناصر نظر، رهبر و سرپرست گروه؛ رضا افشاری، مسئول امور اجرایی و مهدی عبدالوهاب، مسئول هماهنگی و روابط عمومی در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدا ناصر نظر رهبر و سرپرست گروه خاطرنشان کرد: طبق روال هرساله به مناسبت روز جهانی کودک، مرکز موسیقی پارس کنسرتی را به این بهانه برگزار می کند و سعی می کنیم هر سال دید متفاوت تری داشته باشیم و برنامه های متنوعی اجرا کنیم.

وی خواستار مساعدت مدیران مدارس شد و گفت: مدیران مدارس با این کودکان همکاری کنند زیرا اینها هنرمند می باشند ولی متاسفانه مدیران با بحث موسیقی به شکل پیش پا افتاده برخورد می کنند در صورتی که با توجه به توانایی های خاص این کودکان، می توانند در فوق برنامه ها از آنها کمک بگیرند.

این هنرمند ادامه داد: کنسرت های کودکان تقریبا سالی یکبار اجرا می شوند و فقط ۳ گروه موسیقی به اجرای آنها می پردازند در نتیجه پیشنهاد می کنیم در مدارس بحث موسیقی پا بگیرد.

نظر به توضیح کنسرت این گروه پرداخت و تصریح کرد: نواختن سازهای کوبه ای به همراه شاهنامه خوانی و نقالی بخش اول کنسرت را تشکیل می دهد که تمامی شاهنامه خوانان و نقالان کودکان می باشند.

وی افزود: در بخش دوم کنسرت اجرای نمایش هفت کوتوله و سفید برفی اجرا می گردد که علاوه بر اینکه مورد علاقه کودکان است برای بزرگترها نیز خاطره انگیز است.

رهبر گروه پارس بیان کرد: سومین قسمت اجرای ۳۵۰ کودک و نوجوان است که ارکستر بزرگ، گروه کر و سازهای کوبه ای را شامل می گردد.

نظر خاطرنشان کرد: قطعه ” ناجیان کوچک زمین” که چند سال پیش نوشتم در رابطه با پاکی زمین، دو قطعه در خصوص صلح، قطعه مهرگان و قطعه چهارفصل قطعاتی می باشند که کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ ساله آنها را می خوانند و می نوازند.

سرپرست گروه پارس اظهار داشت: فکر می کنیم در آینده، سازهای ما می توانند زمین را نجات دهندو سبزی و طراوت را به زمین بازگردانند به همین سبب نام کنسرت را ناجیان کوچک زمین گذاشتیم و علاقمند بودم که گروه های فعال فعال در حوزه محیط زیست در این برنامه شرکت کنند و ببینند که کودکان دربارهٔ پاکی زمین صحبت می کنند.

نظر تصریح کرد: قسمت نمایشی کنسرت شامل دو بخش می گردد؛ یکی نمایش کارتونی سفید برفی است که به صورت پانتومیم اجرا می گردد و بخش دیگر که مربوط به تئاتر و فن بیان است نقالی و شاهنامه خوانی است که انجام این کار توسط کودکان، جزء فعالیت های دشوار محسوب می گردد که در این قسمت ماندانا کریمی تلاش کرد حرکات و بازی های لازم را به کودکان آموزش دهد.

وی ادامه داد: در قطعه مهرگان نیز از ملیت های مختلف صحبت می کنیم که هر کدام یک سولیست دارد و بازی ها بسیار مهم است زیرا کودکان باید با آداب و رسوم ملیت های مختلف آشنا باشند تا بتوانند آن را اجرا کنند.

در ادامه نشست رضا افشاری خاطرنشان کرد: در قسمت کوبه ای ۷۶ نفر به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صحنه می باشند و در قسمت دوم که اجرای نمایش سفیدبرفی است ۵۵ نفر به مدت ۲۰ دقیقه هنرنمایی می کنند و در سومین قسمت ۲۵۰ نفر با اجرای سازهای زهی و فلوت به همراه گروه کر و نمایش به اجرای قطعات می پردازند.

گفتنی است، کنسرت ” ناجیان کوچک زمین ” به سرپرستی ناصر نظر از ۱۵ تا ۱۷ مهرماه ساعت ۱۷ و ۱۸ مهرماه در دو سانس ۱۵ و ۱۷:۳۰ اجرا می گردد و علاقمندان به منظور تهیه بلیت می توانند به پایگاه اینترنتی www.pars-music.com مراجعه کنند.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.