توصیه های آیت الله خوشوقت به فرماندهان سپاه تهران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سپاه تهران بزرگ، در این مراسم معنوی که به مناسبت روز سپاه، تحول، تعالی و انعطاف پذیری برگزار شد، حضرت آیت الله خوشوقت با اشاره به حدیث ثقلین فرمود: در حال حاضر دو امانت پیامبر (ص) در اختیار ما مسلمانان است، انسان در ادامه مسیر زندگی باید راه درست و صراط مستقیم را انتخاب کند و خداوند برای نشان دادن این راه قرآن کریم وعترت حضرت رسول گرامی اسلام را فرستاده است.
وی در ادامه به نزول سوره حمد اشاره نمود و اظهار داشت: بر همه ما امر شده که در هر روز ده مرتبه سوره حمد را بخوانیم و وقتی در آن تدبر می کنیم می بینیم این سوره دارای دو بخش است که در بخش اول کمالات خدا بیان می شود و در بخش دوم مربوط به انسان هاست که برایشان راه مستقیم و هدایت ذکر شده است. بندگی در برابر خدا و نماز خواندن همان صراط مسقیم است.
آیت الله خوشوقت افزود: در مسیر بندگی و هدایت، خداوند اطاعت از اولی الامر را واجب کرده است. اولی الامر جواز فرمانروایی را از یکدیگر گرفته اند، در غدیر خم این جواز توسط پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) داده شد و سپس یازده معصوم به ترتیب جواز را دریافت و در این مسیر ما با اطاعت از اوامر آنها به صراط مستقیم می رویم.
وی در خاتمه بر ضرورت تشکیل بسیج اشاره نمود و خاطر نشان کرد: دلیل تشکیل بسیج آمادگی در راه خدا و تربیت مردم برای بندگی خداوند است.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه، تصریح کرد: پاسداران، مقید به رعایت مبانی دین اسلام و پایبند به انجام مسائل شرعی می باشند که این اعتقادات را مرهون سعی و تلاش روحانیون هستند.
وی افزود: یکی دیگر از خصیصه های پاسداران ولایی بودن آنهاست که همیشه خود را سرباز حقیقی ولایت می دانند.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.