توصیه های غلط هنگام جستجوی کار

۳۰م دیماه ،

همیشه تمام پیشنهاد ها و نظرهای مختلف هنگام جستجوی کار و یافتن شغلی مناسب از سوی اطرافیان، دوستان و حتی مدیران صحت ندارند و کاربردی نیستند، همانند موارد زیر:

۱- با مدرک دانشگاهی می توان کار پیدا کرد

به دانش آموزان همیشه گفته می گردد اگر مدرک دانشگاهی بگیرید، می توانید کار پیدا کنید اما متاسفانه این مساله همیشه واقعیت ندارد. دیگر مثل قدیم داشتن مدرک دانشگاهی تضمین کننده پیدا کردن شغل مناسب نیست. این روزها بسیاری از فارغ التحصیلانی که مدارک کارشناسی و بالاتر دارند، ماهها و حتی سالها شغل مناسبی ندارند و بیشتر کارفرماها تمایل به استخدام اشخاص با تجربه دارند. این مساله سبب ناامیدی و گیج شدن فارغ التحصیلانی می گردد که تصور می کردند بعد از دانشگاه بلافاصله شغل مناسب می یابند و مشغول به کار می شوند.

۲- شغل متناسب با علایق خود انتخاب کنید

در واقعیت، نمی توان دنباله رو علایق شخصی در مسیر یافتن شغل مناسب بود. بطور مثال، اگر علاقه مند به هنرهایی همچون سفالگری یا نقاشی میباشید، باید بدانید که فرصتهای شغلی چندانی برای این هنرها وجود ندارد. در واقع، اشخاصی که متناسب با علاقه مندیهای خود کار پیدا می کنند بسیار محدود و کم می باشند. بهترین هدف این است که به دنبال شغلی باشید که با رضایت کامل آن را انجام دهید و لازم نیست حتما مطابق علاقه شما باشد.

۳- خودتان کسب و کار به راه بیندازید

ایجاد کسب و کار شخصی، کار ساده ای نیست و در واقع، شما باید کالایی برای فروش داشته باشید و توانایی بازاریابی محصولات خود، رسیدگی به مشکلات مالی، سرمایه کافی و قابلیت دست و پنجه نرم کردن با صدها مشکل دیگر را داشته باشید. این پیشنهاد برای هرکسی که کار پیدا نمی کند یا از کار خود راضی نیست، مناسب نیست.

۴- رشته تحصیلی تعیین کننده شغل است

دانشجویان بعد از فارغ التحصیل شدن تصور می کنند می توانند دقیقا مطابق بر رشته تحصیلی خود شغل مناسب پیدا کنند اما این مساله همیشه ممکن نیست، مخصوصا در رشته های علوم انسانی. شاید شما مدرک زبان داشته باشید اما منشی باشید، یا مدرک جامعه شناسی داشته باشید و در بخش بازاریابی مشغول به کار باشید.

۵- هر چه می توانید مدرک بگیرید

ثبت نام در کلاسهای متفرقه و گرفتن مدارک تحصیلی از آنها زمانی مفهوم پیدا می کند که بخواهید کاری را آغاز کنید و به آن مدرک نیاز دارید اما اگر به امید پیدا کردن شغل مناسب به دنبال گرفتن مدرک در رشته های مختلف میباشید این کار هدر دادن پول و وقت است.


استخدام ها | آگهی استخدام | استخدام
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.