توصیه کلینتون به مرسی و نتانیاهو

وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به همتای مصری خود تاکید کرد که دولت قاهره باید راه‌های ارتباطی را با تل‌آویو درخصوص مقابله با شبه‌نظامیان در صحرای سیناء باز نگه دارد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ‌هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با محمد کامل عمرو، وزیر امور خارجه مصر بر اهمیت اقدام شفاف از سوی قاهره درباره استقرار هواپیما و تانک‌ها در صحرای سیناء تاکید کرد.
از سوی دیگر، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این درخواست کلینتون پس از آن مطرح شد که تماس‌هایی در روزهای اخیر با طرف‌های مصری و اسرائیلی حاصل و از طرفین درخواست شد تا راه‌های تماس و گفت‌وگو را باز نگه دارند.
مقام‌های اسرائیلی از اقدامات مصر در صحرای سیناء خصوصا استقرار تجهیزاتی از جمله هواپیما و تانک ابراز نگرانی کرده‌اند.
طبق گفته مقام‌های اسرائیلی، مصر معاهده صلح ۱۹۷۹ را نقض کرده و برای اولین بار پس از امضای این معاهده اقدام به اعزام نیرو و تجهیزات به سیناء کرده است.
از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعتراض رسمی خود را به این اقدام قاهره اعلام داشته و در راستای حل این مساله تماس‌هایی را از طریق آمریکا با مقام‌های مصری داشته است.
ویکتوریا نولاند نیز در ادامه تاکید کرد که وضعیت امنیتی صحرای سیناء باید به گونه‌ای حل شود که توان امنیتی مصر در این منطقه افزایش یابد اما این اقدام نباید هیچگونه تاثیر منفی بر امنیت همسایگان این کشور و کل منطقه داشته باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص اینکه آیا مصر درباره استقرار نیروها شفاف عمل کرده است یا خیر، توضیحی ارائه نکرد، اما گفت: دیدگاه ما این است که مکانیزم‌های اثرگذاری باید اتخاذ شود و در همین راستا تماس مصر با مقام‌های اسرائیل ادامه یابد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.