توصیه iبه بانکدارن iبه استفاده از رابط برنامه نویسی کاربردی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از فاوا نیوز در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱، فاوانیوز: این‌بار، آی.تی iبه کمک بانک‌ها و مشتریانش می‌آید و با تغییر الگوی و معماری آنها، امنیت بیشتری را برای مشتریان iبه ارمغان می‌آورد.

موسسه گارتنر که قرار است هفته اول نوامبر چشم‌انداز آینده صنعت بانکداری و ارتباط آن با صنعت آی.تی را مورد بحث و بررسی قرار دهد، از هم اکنون iبه انتشار یافتن گزارش تفسیریی در این مورد پرداخته است.

به گزارش تفسیری فاوانیوز iبه نقل از همکاران سیستم،‌ موسسه گارتنر در وب پایگاه اینترنتی خود با انتشار یافتن گزارش تفسیریی iبه دست اندرکاران صنعت بانکداری پیشنهاد نموده است برای جلب مشارکت بیشتر مشتریان خود در دنیای آی.تی باید iبه استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی همراه یا اپ (app) روی آورند.

تحلیلگران، این موسسه بانکداران را iبه استفاده از رابط برنامه نویسی کاربردی تحت وب (APIs) پیشنهاد نموده است.

بر اساس این گزارش تفسیری، بانک‌ها با استفاده از رابط APIs می‌توانند خدمات خود را مبتنی بر نیازهای مشتریانشان ارائه دهند، نیازهایی که تحت تاثیر مکان سکونت، فناوری‌های مورد استفاده و فعالیت‌های مالی آن‌ها است.

این رویکرد iبه بانک‌ها اجازه می‌دهد تا فرصت‌های تازه را سریع‌تر iبه چنگ آورند و توسعه دهندگان طرف سوم نیز iبهتر می‌توانند راهکارهای بانکداری مورد نیاز آن‌ها را طراحی و عرضه نمایند.

موسسه گارتنر این پیشنهاد‌ها را iبه پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام داده مستند نموده است.

کریستین مویر، مدیر پژوهش‌های این موسسه در این زمینه گفته است: بانک‌ها باید الگو و معماری ارائه خدمات خود را تغییر دهند تا بتوانند iبه سودآوری خود ادامه دهند و همچنان iبه صورت یکی از حلقه‌های ارزشمند زنجیره خدمات مالی باقی بمانند.

وی رویکردهای نرم افزاری کنونی مورد استفاده بانک‌ها را انعطاف ناپذیر و منفعل خوانده و گفته این نرم‌افزار‌ها مانع از ایجاد تغییر در صنعت بانکداری می باشند.

تحلیل گران موسسه گارتنر در این گزارش تفسیری گفته‌اند بزرگ‌ترین مانع پیش روی صنعت بانکداری در استفاده از نرم‌افزارهای همراه و رابط APIs نه فناوری نمی باشد بلکه موضوعاتی از قبیل امنیت، قابلیت ارتقا، عملکرد، پیچیدگی، موانع قانونگذاری و یکپارچگی نرم افزارهای مختلف و غیره است.

موسسه گارتنر قرار است چهارم تا هشتم نوامبر سال جاری در سمپوزیوم معروف iبه ITexpo که در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، چشم انداز آینده صنعت بانکداری و ارتباط با صنعت آی.تی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.