توضیحات محسنی‌اژه‌ای درباره‌ی توقیف «شرق»

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست خبری‌اش با خبرنگاران درباره توقیف روزنامه شرق توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه‌ی نشست خبری سخنگوی دستگاه قضایی خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که اخیرا به خاطر چاپ کاریکتاتوری در روزنامه شرق این روزنامه توقیف شده است با توجه به اصل شخصی بودن جرم و مجازات یک نفر باید پاسخگو باشد اما در مورد روزنامه شرق فقط یک نفر مطرح نبوده است و به غیر از مدیر مسوول که باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد پس از توقیف این روزنامه افرادی به طور مستقیم و غیرمستقیم با این روزنامه کار می‌کردند بیکار شدند. ارزیابی شما از این موضوع چیست؟

محسنی اژه‌ای گفت: نمی‌‌توانم نظری فراتر از قانون داشته‌ باشم. در قانون مطبوعات مدیر مسوول نسبت به آنچه در روزنامه منتشر می‌شود پاسخگو است و مواردی مبنی بر اینکه اطلاعی نداشتم و در جریان نبودم از وی پذیرفته نیست.

وی افزود: در قانون مطبوعات پس از اصلاح عنوان شد کسانی که غیر از مدیر مسئول در خصوص تحقق جرم معاونت کرده باشند نیز قابل تعقیب هستند مدیر مسئول باید بداند نسبت به آنچه در جریده‌اش اتفاق می‌افتد پاسخگوست. اگر در این زمینه بحث اصلاح قانون مطرح است باید در این راستا تلاش کرد.

سخنگوی دستگاه قضایی گفت: ظاهرا چند روز پیش با نظر هیات نظارت بر مطبوعات این روزنامه توقیف شد در هیات نظارت نمایندگانی از بخش‌های مختلف از جمله نماینده رسانه‌ها حضور دارند پس از نظر هیات نظارت بر مطبوعات پرونده به دادگاه ارسال می‌شود و نظر نهایی را دادگاه خواهد داد.

ادامه دارد…


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.