توضیحاتی در خصوص اوراق سایپا از زبان معاون بورس

توضیحاتی در خصوص اوراق سایپا از زبان معاون بورس

معاون عملیات بورس تهران گفت: معاملات دست دوم اوراق مشارکت ۱۵۰ میلیارد تومانی سایپا، پس از اتمام پذیره نویسی و از شنبه آینده ۲۸ مرداد آغاز می شود.

به گزارش «عصرخودرو»، علی صحرایی، با بیان این مطلب و با اشاره به احراز شرایط پذیرش اوراق مشارکت سایپا از ۱۷ مرداد در بازار بدهی بورس تهران و درج با نماد معاملاتی مساپا ۹۵۰۵، اظهار داشت: این شرکت از یکشنبه جاری ۲۲ مرداد ماه اقدام به شروع پذیره نویسی بزرگترین پذیره نویسی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار ورقه ۱۰۰ هزار تومانی می کند تا قادر به تامین بخشی از منابع مالی برای تکمیل پروژه سایپا کاشان باشد.
وی با بیان علاقمندان می توانند در مضاربی از ۱۰۰ هزار تومان نسبت به سرمایه گذاری در این اوراق اقدام کنند ادامه داد: نوع این اوراق چهار ساله، با نام و قابل معامله در بورس است. نرخ سود سالانه آن هم ۲۰ درصد است که هر سه ماه یکبار( روزهای ۲۲ ماه های اردیبهشت ، مرداد، آبان و بهمن هر سال ) پرداخت می شود. ضامن، امین ، عامل، مشاور عرضه ، بازار ساز و عامل پرداخت سود هم به ترتیب بانک پارسیان، مؤسسه حسابرسی آگاه حساب، کارگزاری بانک پارسیان ، تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و سپرده گذاری مرکزی هستند.
این مقام مسئول به فارس گفت: بازارساز این اوراق تحت ضوابط قرارداد بازارسازی، اوراق فوق را به نرخ اسمی خریداری خواهد کرد ولی در صورت وجود خریدار با نرخ بالاتر، دارندگان می توانند این اوراق را با نرخ بیشتری بفروشند.
همچنین در پایان روز اول، فروش تدریجی با محاسبه و اخذ سود روز شمار روزهای گذشته حداکثر تا پایان شنبه آینده مورخ ۲۸ مرداد انجام خواهد شد. در این میان خریداران نمی توانند در روزهای پذیره نویسی به فروش اوراق اقدام کنند.
صحرایی در پایان ادامه داد: علاوه بر این اوراقی که طی مدت پذیره نویسی به فروش نرسد از سوی مشاور عرضه و توسط پذیره نویس خریداری خواهد شد. معاملات دست دوم اوراق هم پس از پایان پذیره نویسی یعنی ۲۸ مرداد شروع می شود.

جمعه ۲۰ مرداد   ۱۳:۴۰


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.