توضیحات یک نماینده در خصوص استفاده از چماق لری و لفظ چاپلوسی

فروردین ۱۴۰۳

یک نماینده مجلس که در جلسه علنی امروز از لفظ چماق لری و چاپلوسی استفاده کرده بود توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام علی‌محمد بزرگواری نماینده کهکیلویه، بهمئی و چرام در پایان جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه)‌در توضیحاتی به نطق صبح امروز خود که به لفظ چماق لُری اشاره کرده بود پرداخت و گفت: ما یک ضرب‌المثلی برای گرفتن حق داریم که می‌گوییم حق گرفتنی است چه به ضرب علی چه به زور علی.  
 
وی افزود: باید اشاره کنم که کهکیلویه و بویراحمد لُر بزرگ است، چهارمحال بختیاری لر متوسط و لرستان نیز لر کوچک است؛ بنابراین ما لر هستیم و قوم لر از اقوام اصیل ایرانی است.  
 
بزرگواری خاطرنشان کرد:‌در نوبت صبح علنی بنده یک شوخی کردم و گفتم چماق لری و منظورم قدرت بود، یعنی بنده با پشتوانه مردم به مجلس آمده و اگر وزیری حق موکلینم را ندهد با پشتوانه قدرت پیگیری خواهم کرد.  
 
این عضو کمیسیون کشاورزی در ادامه تصریح کرد: بنده همچنین تذکری به یکی از نماینده‌ها دادم که نماینده متوجه شد و جواب نداد ولی آقای یونس اسدی اشتباه گرفتند و به بنده توهین کردند و من او را به مادرم حضرت زهرا واگذار می‌کنم.  
 
اضافه می‌شود؛ علیمحمد بزرگواری که در مخالفت با کلیات کابینه یازدهم نطق می‌کرد از لفظ چاپلوسی و چماق لری استفاده کرد که این الفاظ با واکنش شدیدی بعضی از نمایندگان مواجه شد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.