توضیح حاجی بابایی درباره دریافت پول از اولیا

۲۲ آبان ،

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از انتشار یافتن خبری درخصوص دریافت پول از اولیا برای هوشمندسازی مدارس گفت: براساس قانون برای کیفیت بخشی آموزشی، مهیا کردن کلاس درس و برگزاری کلاس های فوق برنامه دریافت کمک های داوطلبانه اشکالی ندارد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، حمید رضا حاجی بابایی در مراسم تجلیل از پدید آورندگان مواد رسانه ای آموزشی سال تحصیلی۹۱-۹۲ افزود: از من درباره دریافت پول از اولیا برای هوشمندسازی مدارس سئوال پرسیدند که من در پاسخ گفتم طبق قانون انجمن اولیا و مربیان می تواند کمک های داوطلبانه‌‌ای را برای کیفیت بخشی به مدارس دریافت کند.
وی گفت: سپس متوجه شدم که تیتر زده اند حاجی بابایی مجوز دریافت پول از اولیای دانش‌آموزان را داده است این در حالی است که من گفتم که هر چیزی که به ارتقای کیفیت معلم و مدرسه کمک کند می‌تواند در قالب کمک های داوطلبانه دریافت شود.
وزیر آموزش و پرورش به حساسیت های آموزش در مقطع ابتدایی اشاره و اضافه کرد: هنگام اجرای سند تحول باید به همه سیاسیون و رسانه‌ها جواب داد تصور همه بر این است که کار در این مقطع سخت افزاری است اما همه فرهنگیان می دانند که عمده کار در مقطع ابتدایی متمرکز بر نرم افزار است.
وی گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش از آن نوع تحولاتی است که به صورت طولی و عرضی صورت می گیرد و همواره در هر سال کتاب ها باید مورد بازنگری قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از بعضی از منتقدان نظام آموزشی تازه گفت:۳۲۰  هزار کلاس ابتدایی در کشور وجود دارد که اگر در این بین از۶۴۰۰ کلاس درس هم ایراد بگیرند؛ دو درصد است که رقم بالایی نیست.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.