توضیح روزنامه ایران در مورد مصاحبه با خانم امین‌زاده و بد اخلاقی مدعیان

به گزارش ایرنا متن این یاداشت به شرح ذیل است :

روزنامه ایران به عنوان یک رسانه جمعی و موثر در فضای افکار عمومی وظیفه و رسالت خود می داند در آستانه دور دوم انتخابات مجلس، عملکرد مجلس هشتم را مورد بررسی قرار داده و نقاط قوت و ضعف آن را برای مخاطبین خود روشن نماید تا در انتخاب نمایندگان مجلس نهم این نکات را مدنظر قرار دهند. از همین رو طی هفته گذشته به سراغ خانم الهام امین زاده رفتیم تا با وی که نامزد راه یافته به دور دوم اتنخابات مجلس نهم است و سابقه نمایندگی در مجلس هفتم را نیز داشته در خصوص عملکرد مجلس هشتم به گفتگو بنشینیم. اما از ساعات اولیه انتشار این مصاحبه در روز سه‌شنبه مورخ ۵/۲/۹۱ ایشان به واسطه فشارهای وارده از سوی مسئولین ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصول‌گرایان با خبرنگار مصاحبه‌کننده و دبیر سیاسی روزنامه ایران در تماس بود و از فشارهای وارده و تهدید وی به حذف از لیست جبهه متحد به واسطه اولا مصاحبه با رسانه رسمی دولت یعنی روزنامه ایران و ثانیا انتقاد از مجلس هشتم و تشبیه آن به مجلس ششم، سخن می‌گفت.

خانم امین‌زاده در ابتدا از تاکید افرادی همچون علیرضا زاکانی و حسین فدایی بر تکذیب اصل مصاحبه و در مرحله بعدی، تکذیب تیتر مصاحبه خبر داد و البته با توضیحاتی که از سوی خبرنگار روزنامه و دبیر سیاسی به ایشان داده می‌شود قانع می‌شوند در صورت تکذیب مصاحبه یا تیتر آن به واسطه وجود فایل صوتی، به حیثیت وی لطمه خواهد خورد. با این وجود از صبح امروز (چهارشنبه) با توجه به دستور ستاد ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصول‌گرایان مبنی بر تعطیلی ستادهای انتخاباتی ایشان و فشارهایی که از سوی برخی ارگان‌های خاص به وی وارد شد، ایشان تصمیم گرفتند با اتخاذ تاکتیک جدیدی مدعی شوند این مصاحبه را روزنامه جوان انجام داده‌اند نه روزنامه ایران!

این در حالی است که خانم امین‌زاده متاسفانه یا خوشبختانه به این نکته توجه نکردند که پایان همین مصاحبه با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در مورد فشارهای وارده به ایشان می‌شد، در این خصوص و همچنین از جانب روزنامه ایران از وی سوال شده است و چطور ممکن است در گفتگوی روزنامه جوان که کاملا از لحاظ سلایق سیاسی با رسانه دولت متفاوت است سوال از جانب روزنامه ایران پرسیده شود. متن بخش مورد اشاره در مصاحبه بدین شرح است:

ایران: ممکن است شما هم به مانند برخی از کاندیداها بعد از انتشار مصاحبه‌تان با روزنامه حامی دولت، در اثر فشار سیاسی مجبور به تکذیب مصاحبه یا حداقل تیتر گفت و گو شوید. قبل از مجبور شدن به تکذیب، سخنی با افرادی که می‌خواهند شما را تحت فشار قرار دهند، ندارید؟

پاسخ: نمایندگان برای انعکاس نظرات خود طبیعتاً با رسانه‌ها همکاری دارند. بنده نیز با رسانه‌های اصولگرا مصاحبه می‌کنم.

علاوه بر این، فضای کلی مصاحبه و سخنان و سوالات مصاحبه‌کننده کاملا هویدای گرایش سیاسی رسانه مصاحبه‌کننده می‌باشد و از شخصیت علمی و سیاسی فردی که نماینده مجلس بوده و قصد ورود به مجلس نهم را نیز دارد بعید به نظر می‌رسد متوجه این گرایش سیاسی نشده و آن را با روزنامه جوان اشتباه بگیرد! در هر صورت هرچند روزنامه ایران ناگزیر است بخاطر دفاع از حرمت و حیثیت رسانه رسمی دولت فایل صوتی کامل این مصاحبه را منتشر نماید، اما به خوبی متوجه بد اخلاقی و فشارهای مدعیان بی مایه بر خانم امین زاده هستیم که صرفا بواسطه یک گفتگو با روزنامه دولت وی را تهدید به حذف از لیست انتخاباتی جبهه متحد، تعطیلی ستادهای انتخاباتی، برخورد امنیتی و … نموده‌اند. خداوند همه ما را بر صراط مستقیم پایدار بدارد، والعاقبه للمتقین. گروه سیاسی روزنامه ایران

سیام ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۹۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.