توضیح رییس اتحادیه لوازم خانگی دربارهٔ ممنوعیت واردات/طحان پور: افزایش قیمت‌ها به حدی است که دیگر سازمان حمایت هم نمی‌تواند کارایی داشته باشد

۰۳م اسفند ،

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی از ممنوعیت واردات و گرانفروشی لوازم خانگی خبر داد و گفت: افزایش قیمت‌ها به حدی رسیده که دیگر سازمان حمایت هم نمی‌تواند کارایی داشته باشد. 

محمد طحان‌پور  در واکنش به این سؤال که گفته می‌شود بعضی از اقلام لوازم خانگی برای واردات ارز مبادله‌ای دریافت می‌کنند، گفت: ثبت سفارش همه اقلام لوازم خانگی در حال حاضر ممنوع است و فقط کولر گازی ثبت سفارش می‌شود.

وی افزود: ممکن است بعضی از مواد اولیه لوازم خانگی وارد کشور شود، اما واردات محصولات لوازم خانگی همچنان ممنوع است.

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی در واکنش به این سؤال که آیا این ممنوعیت سبب رواج کالای قاچاق نمی‌شود، گفت: کالاهای حجیم مثل یخچال و ساید بای ساید نمی‌تواند به صورت قاچاق وارد شود یا کالاهای ریز مثل جاروبرقی و اتو چون کد شبنم دریافت می‌کنند ،اما تلویزیون و ال سی دی چون حاشیه سود بالایی دارند به صورت قاچاق وارد می‌شوند.

طحان‌پور در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: بازار در حال حاضر در رکود کامل به سر می‌برد و قیمت همه کالاهای لوازم خانگی چه داخلی و چه خارجی افزایش پیدا کرده است.

وی در واکنش به این سؤال که آیا سازمان حمایت در این خصوص کاری انجام نمی‌دهد، گفت: دیگر سازمان حمایت هم نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.