توضیح نیستان درباره خبر توقیف «دموکراسی یا دموقراضه» سیدمهدی شجاعی

به گزارش خبرآنلاین، روابط عمومی انتشارات نیستان با انتشار یادداشتی، حواشی ایجاد شده در خصوص توقیف یک رمان سیدمهدی شجاعی را کذب دانست. در یادداشت روابط عمومی انتشارات نیستان که یک نسخه از آن به خبرآنلاین ارسال شده، می خوانیم:

«طی روزهای گذشته در برخی از سایت‌ها، درباره رمان «دموکراسی یا دموقراضه» نوشته سید مهدی شجاعی اخبار و گزارش‌هایی درج شده که خلاف واقع است. انتشارات نیستان به عنوان ناشر این اثر، خود را ملزم و محق می‌داند که ضمن پیگیری‌های رسمی و قانونی، توضیحاتی را – اگرچه موجز و مختصر – پیرامون این کتاب و اخبار مربوطه تقدیم اهالی فرهنگ و هنر، بخصوص علاقمندان به آثار سید مهدی شجاعی نماید.

رمان «دموکراسی یا دموقراضه» اثر سید مهدی شجاعی که زمان تألیف آن به سال‌های هشتاد تا هشتاد و شش برمی‌گردد، در سال هشتاد و هفت، با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده اما به خواست نویسنده، تاکنون از توزیع آن اجتناب شده.

بنابراین، خبر انتشار و توزیع سه چاپ از این کتاب و سپس توقیف و جمع‌آوری آن – و به تبع باقی گزارش‌ها و تحلیل‌های مربوطه – مطلقا خلاف واقع است و پایه و اساس ندارد.

انتشارات نیستان علیرغم نقدهای صریح و شفافش نسبت به عملکرد وزارت ارشاد، شرط انصاف را در این می‌بیند که وزارت ارشاد را از اتهام توقیف و جمع‌آوری این کتاب، مبرا سازد و با صراحت اعلام کند که هیچ منعی از هیچ مرجع رسمی و غیررسمی برای توزیع کتاب وجود نداشته و نیستان این کتاب را اساسا تحویل سیستم پخش و توزیع نداده است و جز چند نسخه‌ای که پس از هر چاپ، طبق روال، تحویل وزارت ارشاد و کتابخانه ملی می‌شود، هیچ نسخه‌ای از کتاب وارد بازار نشر نشده است.

آنچه در نهایت توجه به آن ضروری به نظر می‌رسد، این است که تکثیر و توزیع غیرمجاز یک محصول فرهنگی بدون شک، کاری خلاف اخلاق محسوب می‌شود و هیچ محمل و بهانه‌ای این اقدام ناپسند را توجیه نمی‌کند.»
 

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.