توطئه جاری در سوریه به دلیل ایستادگی در محور مقاومت است

کارشناس سیاسی سوری گفت: توطئه جاری در سوریه به دلیل اصرار این کشور بر قرار داشتن در محور مقاومت در منطقه است.

 به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سعدی احمد درباره اوضاع جاری در سوریه و مشخصا در شهر حلب گفت: عملیات نظامی و امنیتی در سوریه در جریان است. گروه های مسلح می خواهند به امنیت شهروندان سوری ضربه بزنند. این تروریست ها از خواسته های مردمی سوء استفاده کردند. مردم خواسته هایی برای اصلاحات مطرح کردند و بیشتر این خواسته ها اجرا شده است و روند اصلاحات نیز در کشور ادامه خواهد یافت.  
بنابراین روند اصلاحات سیاسی و اقتصادی و سرکوب تروریست ها به صورت همزمان ادامه دارد. در سوریه اصلاحات گسترده ای نظیر قانون احزاب،انتخابات و تدوین قانون اساسی صورت گرفته است. اصلاحات رخ داده در سوریه قابل مقایسه با رژیم های استبدادی عربستان سعودی و قطر نیست.
وی افزود: نظام سوریه نمی تواند با هزاران نفر از نیروهای القاعده یا معارضان مسلحی که از سوی ترکیه حمایت می شود گفتگو کند. ارتش سوریه قاطعانه گروه های مسلح را در دمشق سرکوب کرد و در حال حاضر این درگیری بزرگ به شهر حلب منتقل شده است.
درگیری ها در حلب نیز نتیجه دمشق را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر حلب از ویژگی خاصی به دلیل نزدیکی با مرز ترکیه برخوردار است و ممکن است نبرد حلب بعد منطقه ای به خود بگیرد. من بر این باورم سفر ولید المعلم وزیر خارجه سوریه به تهران در این چارچوب و اقدام برخی از کشورها برای حمله به سوریه خارج از اقدامات شورای امنیت قرار داشته است.
عربستان سعودی،قطر و ترکیه به همراه آمریکا و فرانسه تلاش دارند این جنگ را بر سوریه تحمیل کنند.
سعدی احمد درباره هشدارهای ایران به غرب در خصوص حمله نظامی به سوریه افزود: سیاستمداران و فرماندهان نظامی ایران از ابتدای بحران سوریه تاکید کردند هر گونه حمله ای به سوریه به معنای ضربه زدن به امنیت ملی ایران است و بر اساس قراردادهای امضا شده ای که با سوریه دارند حق دفاع از این کشور را برای خود محفوظ دارند.
وی درباره دوگانگی غرب در تعامل با اوضاع سوریه اظهار داشت: غربی ها در ابتدا اعلام می کردند از آزادی، دموکراسی و انتخابات در سوریه حمایت می کنند. زمانی که نظام سوریه این اصلاحات را اجرا کرد، غربی ها مواضع خود را تغییر دادند و خواهان کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت شدند و بحران سوریه را شخصی کردند. این بحران شخصی نبوده بلکه از سوی غربی ها بر سوریه تحمیل شده است. غربی ها و طرف های منطقه ای از طرح شش ماده ای کوفی عنان در سوریه حمایت کردند ولی همین طرف ها شکست این طرح را نیز اعلام کردند و حمایت های مالی و تسلیحاتی خود را در اختیار تروریست ها قرار دادند. این طرف ها اجازه نمی دهند طرح عنان در سوریه به موفقیت برسد. باید از طریق راه حلی داخلی از سوی نظام و معارضان به بحران در کشور پایان داد.
سعدی احمد در پاسخ به این پرسش که چرا نظام سوریه تاکید دارد بحران جاری در این کشور توطئه است؟بیان داشت: یک هزار و هفتصد رسانه هر روزه به تبلیغات خصمانه خود علیه سوریه ادامه می دهند. در کنفرانس به اصطلاح دوستان سوریه پول و سلاح در اختیار گروه های مسلح در این کشور قرار می گیرد. نشست اتحادیه عرب هر ساعت به درخواست قطر و عربستان برگزار می شود ولی نشستی برای حمایت از فسلطین برگزار نمی شود. طرف های منطقه ای و بین المللی فقط از شورای امنیت می خواهند قطعنامه ای بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل علیه سوریه تصویب تا سناریوی لیبی تکرار شود. پس توطئه ای علیه سوریه تحمیل شده است.
در صورتی که رهبران سوریه از محور مقاومت عقب نشینی می کردند و در محور سازش قرار می گرفتند این توطئه پایان می یافت. آمریکا به دنبال امپراتوری اسلامی از شمال آفریقا تا جمهوری های مسلمان نشین در روسیه و چین است تا بتواند بر کل این منطقه تاثیرگذار باشد اما سوریه در برابر این طرح آمریکا ایستاده است و به این دلیل این کشور به صورت گسترده تلاش می کند نظام سوریه را سرنگون کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.