توطئه گسترده دشمن برای رواج ناامیدی در کشور/نباید از افکار عمومی غفلت کرد

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی استانداری مرکزی گفت: اساس جمهوری اسلامی، مردم و رضایت آنهاست پس نمی توان از افکار عمومی غفلت کرد.

بهروز اکرمی دوشنبه ۲۸ مهرماه در جلسه مشترک شورای هماهنگی روابط عمومی ها و شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه یکی از اشکالاتی که به دولت گرفته می شود ضعف در اطلاع رسانی اقدامات و دستاوردهاست، افزود: این ضعف متاسفانه وجود دارد و باید رفع شود.

وی افزود: هرچند ممکن است روابط عمومی های استان با مشکلاتی درگیر باشند، اما این مسئله نمی تواند بهانه ای برای عدم انجام وظیفه در حوزه اطلاع رسانی باشد. در واقع محدودیت های اعتباری، بویژه امسال، محدودیت هایی را برای کار اجرایی ایجاد کرده است، اما ما می توانیم با استفاده از توان خود و همکاران مان ضعف های اعتباری را پوشش داده و در سال پایانی فعالیت دولت، در حوزه اطلاع رسانی متفاوت از قبل عمل کنیم.

اکرمی با اشاره به آئین نامه روشنگری رسانه ای دولت تدبیر و امید اظهار کرد: این آئین نامه دارای محورهایی از جمله پاسخگویی به شبهات و تبیین دستاوردها و اقدامات اثرگذار و ماندگار دولت، تبیین دستاوردها و اقدامات اثرگذار دستگاه های اجرایی، اقناع افکار عمومی، تاکید بر کمک به وحدت ملی و هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی و تبادل تجربیات، جهت دهی به افکار عمومی و راهنمایی رسانه ها برای انجام وظایف مسئولانه است.

وی مرور این آئین نامه و اجرایی کردن مفاد آن توسط روابط عمومی های دستگاه های اجرایی را خواستار شد و گفت: رسانه های مختلف ممکن است در رابطه با عملکرد دستگاه های اجرایی شبهاتی را مطرح کنند و این وظیفه روابط عمومی است که این شبهات را برطرف کند.

اکرمی روابط عمومی استانداری و شورای اطلاع رسانی استان را موظف کرد که اقدامات دستگاه های اجرایی در این خصوص را رصد کنند و افزود: روابط عمومی های دستگاه های اجرایی همچنین باید در مورد اقداماتی که در خصوص تبیین دستاوردهای دولت در استان انجام می دهند، به شورا گزارش بدهند.

وی با بیان اینکه حجم بالای اخبار منفی و ناامیدکننده مردم را آزار می دهد، افزود: اقدامات مثبت هم باید به گوش مردم برسد. یکسال و نیم است که کشور بدون اتکا به پول نفت اداره می شود و این دستاورد بزرگی است که باید در ابعاد مختلف برای مردم تبیین شود.

اکرمی افزود: گرچه مشکلات بسیاری بویژه در حوزه اقتصادی برای مردم ایجاد شده است که باید بیان شوند، اما دستاوردها نیز باید به اطلاع مردم رسانده شود.

وی با بیان اینکه مدیران کل دستگاه های اجرایی که در حوزه اطلاع رسانی اقدامات مثبت دولت تعلل کنند، باید پاسخگو باشند، افزود: نمی توان نسبت به افکار عمومی بی تفاوت بود. اقناع افکار عمومی کاری سخت و پیچیده است، اما باید به انجام برسد. اساس جمهوری اسلامی، مردم و رضایت آنهاست پس نمی توان از افکار عمومی غفلت کرد.

اکرمی وضعیت اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی در سطح استان را نامطلوب خواند و گفت: آنچنان که باید نسبت به افکار عمومی حساسیت به خرج داده نمی شود.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای حفظ وحدت ملی به عنوان یکی از محورهای اساسی اقدامات دستگاه های اجرایی، بر ضرورت تعامل روابط عمومی های این دستگاه ها در راستای انتقال تجربیات و استفاده از ظرفیت های موجود تاکید کرد و گفت: انتقال درست اطلاعات به مردم نیازمند فراگیری روش های درست این کار است و بر این اساس روابط عمومی های دستگاه های اجرایی نباید از اهمیت آموزش غافل شوند.

وی با اشاره به تلاش رسانه های دشمن برای گسترش ناامیدی در جامعه با انتشار اخبار ناامیدکننده و سرمایه گذاری های گسترده ای که در این حوزه از سوی آنان صورت گرفته است افزود: ما باید ۱۰ برابر تلاش کنیم تا این توطئه ها خنثی شوند.

اکرمی با تاکید بر اینکه تحریم های آمریکا ملت ایران را نشانه گرفته است افزود: دولتمردان آمریکایی تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به کشور ما بکار بسته اند و تضاد اصلی ما با آنهاست. نباید به دام توطئه های آنها افتاده و در برابر یکدیگر بایستیم و به تضاد با یکدیگر برسیم. در واقع تضاد اصلی ما با آمریکاست که تحریم های گسترده را رقم زده و حتی کار را به ممانعت از دسترسی ما به دارو رسانده است. پس نباید این تضاد کمرنگ جلوه داده شود، بویژه اینکه گاه جابجایی تضادها کار دست ملت ها می دهد.

وی تصریح کرد: باید این توطئه های دشمنان را به درستی برای مردم تبیین کرده و آنان را آگاه کرد.

اکرمی اظهار کرد: بیماری کرونا شرایط خاصی را در کشور ایجاد کرده است و وظیفه روابط عمومی هاست که بدانند در این شرایط خاص چگونه ارتباط مدیران اجرایی با مردم و جامعه هدف را برقرار نگه دارند.

وی افزود: رصد و شناسایی مشکلات اجرایی توسط روابط عمومی ها و دسته بندی آنها باید انجام بگیرد تا برای رفع آنها توسط دستگاه اقدام شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد که آئین نامه یاد شده مطالعه و موارد مطرح شده در این جلسه به مدیران دستگاه های اجرایی منعکس شده و نتایج توسط دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان و روابط عمومی استانداری رصد و گزارش های مربوطه دریافت شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.