توقف اعدام با شمشیر به‌خاطر کمبود جلّاد!

۲۱م اسفند ،

مسئولان قضایی و کشوری عربستان، جایگزین شدن روش “تیرباران” محکومان به اعدام در این کشور، به جای اعدام با شمشیر را بررسی می‌کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از العالم، کمیته ای متشکل از نمایندگان وزارت کشور، وزارت بهداشت، دادستانی کل و مدیریت کل زندان های عربستان، امکان جایگزین شدن “تیرباران” محکومان به اعدام، به جای گردن زدن با شمشیر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این در حالی است که وزارت کشور، پیش از این به فرمانداران مناطق مختلف عربستان این اختیار را داده بود که تا زمان تصمیم گیری نهایی در مورد تعیین روش مناسب برای اعدام، از روش تیرباران استفاده کنند.
روزنامه عربستانی الیوم دیروز (یکشنبه) نوشت: دادستانی کل در بخشنامه ای خطاب به فرمانداران مناطق، تعیین روش اجرای حکم اعدام را به آنان محوّل کرده و آورده است: در متون و احکام شرعی، نصّ و حکم مشخصی در مورد چگونگی اجرای حکم اعدام وجود ندارد و به همین سبب نحوۀ اجرای حکم را جانشین “ولیّ امر” که بر ناظر بر اجراست، تعیین می‌کند.
به نوشته این روزنامه، سبب عدم استفاده از روش اعدام با شمشیر، «کمبود جلّاد به تعداد مورد نیاز است که انتقال آنان به مناطق مختلف را با دشواری مواجه می‌کند و ممکن است به مشکلات امنیتی منجر شود».

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.