توقف برخی خطوط تولید خودرو

جام جم آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توقف برخی از خطوط تولید خودرو در کارخانجات، گفت: تاکنون افزایش قیمت هیچ خودرویی در کمیته خودرو مصوب نشده است.

سیدجواد تقوی در خصوص بررسی درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت برخی خودروها گفت: خودرو براساس اسناد واقعی مثبته که از سوی خودروسازان به کمیته خودرو ارایه می‌شود، تغییر قیمت خواهد داشت که تاکنون جمع‌بندی نهایی در خصوص افزایش قیمت خودروها صورت نگرفته و تصمیم‌گیری در چارچوب ضوابط خواهد بود.

وی افزود: مبانی تغییرات قیمت مورد تائید کمیته خودرو، بررسی مستنداتی است که تولیدکنندگان ارایه می‌کنند و کمیته در چارچوب آنالیز هزینه، این اسناد را بررسی و در صورت موافقت، قیمت‌های جدید را اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: آنچه که در جریان قیمت‌گذاری مهم است، این است که یک بازه زمانی مشخصی را برای قیمت مدنظر قرار دهیم که در مراحل قیمت‌گذاری، حتما بهبود کیفیت نیز مدنظر قرار می گیرد.

به گفته تقوی، از طرف دیگر، تنظیم بازار نیز برای کمیته مهم است؛ به این معنا که اگر یک تولیدکننده وارد عرصه بازار می‌شود، توانایی پاسخگویی به بازار را نیز داشته باشد، بنابراین بر مبنای این پیش‌فرض‌ها و چارچوب آنالیز هزینه، تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این درصد افزایش قیمت البته برای محصولات مختلف متفاوت است و برای خودروهای مختلف، این تفاوتها مدنظر قرار می‌گیرد؛ چراکه کیفیت ، آپشن‌ها و استاندارد های کیفی خودروها متفاوت است و همه این ملاحظات در بحث قیمت مدنظر قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: آنچه مهم است، تاکید بر این مطلب است که مسیر توافقات ما در این جلسات به گونه‌ای باشد که هم تولیدکننده به مسیر تولید خود ادامه دهد و هم به مصرف‌کننده اجحاف نشود. به عبارت دیگر، مصرف‌کننده نیز دقیقا پولی را به کالا بدهد که مطلوبیت لازم را داشته باشد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.