توقف ثبت‌نام کارجویان در کاریابی‌ها

۱۹م دیماه ،

رئیس کانون انجمن‌های صنفی و دفاتر مشاوره شغلی کشور با اعلام افت شدید ثبت نام کارجویان در این دفاتر برای جستجوی کار، یکی از دلایل اصلی آن را پایین بودن دستمزدها و بی‌میلی کارجویان برای اشتغال با حقوق پایین دانست.

به گزارش ممتازنیوز، بابک هاشمی پور در گفتگو با مهر از اوضاع نابسامان و تشدید مشکل درآمدی در دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های کشور خبر داد و گفت: دستمزدهای پایین واحدهای تولیدی، سبب افت شدید ثبت نام کارجویان در دفاتر کاریابی شده است.
 
رئیس کانون انجمن‌های صنفی و دفاتر مشاوره شغلی کشور اظهار داشت: متاسفانه با وجود شرایطی که بیشتر بنگاه ها در پرداخت حقوق و دستمزد نیروی کار دارند، ثبت نام متقاضیان کار در دفاتر مشاوره شغلی به سبب عدم وجود جذابیت حقوق و دستمزد به صفر رسیده است.
 
هاشمی پور با اشاره به اینکه بعضی از دفاتر کاریابی به سبب وجود رکود شدید در فعالیت خود، امکان تامین هزینه اجاره دفاتر و پرداخت حقوق پرسنل خود را ندارند، گفت: وعده دو ساله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واگذاری بعضی تصدی ها به دفاتر مشاوره شغلی کشور نیز محقق نشده است.
 
این مقام مسئول در دفاتر کاریابی و مشاوره شغلی کشور بیان داشت: از دو سال قبل تاکنون مذاکراتی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واگذاری تصدی بعضی امور به کاریابی ها صورت گرفته که تا به امروز منجر به نتیجه‌ای نشده است.
 
وی در ارتباط با وضعیت جذب نیروی تازه توسط بنگاه ها در قالب استفاده از تخفیفات بیمه ای ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه، خاطر نشان کرد: به سبب وجود موانع و مشکلاتی در استفاده کارفرمایان از این ماده قانونی، استقبالی برای جذب نیرو از دفاتر کاریابی در قالب این ظرفیت برنامه پنجم توسعه نیز صورت نگرفته است.
 
به گفته هاشمی پور، از دی ماه سال قبل که امکان اجرای ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه وجود دارد، تاکنون نتایج مناسبی از اجرای این ماده به دست نیامده است.
 
رئیس کانون انجمن‌های صنفی و دفاتر مشاوره شغلی کشور اظهار داشت: نکته جالب توجه این است که مراجعه کارفرمایان به دفاتر مشاوره شغلی برای جذب نیرو بسیار شده، در حالی که کارجویان دیگر استقبال چندانی از ورود به بازار کار از این طریق ندارند.
 
وی یکی از دلایل مراجعه کارفرمایان به دفاتر مشاوره شغلی را دریافت مشاوره دانست و افزود: کارجویان معتقد می باشند به سبب پایین بودن دستمزدها، امکان تامین هزینه ها وجود ندارد در حالی که باید روزانه حداقل ۸ ساعت در محیط بنگاه حاضر شوند.
 
هاشمی پور، وجود اختلاف حقوق و مزایای دریافتی در بخش‌های دولتی و خصوصی را یکی دیگر از دلایل بی میلی کارجویان برای حضور در مشاغل با درآمد پایین اعلام کرد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.