توقف عملیات ساخت خط ۲ متروی مشهد / کارفرما فقط جنس خارجی می خواهد!

توقف عملیات ساخت خط ۲ متروی مشهد / کارفرما فقط جنس خارجی می خواهد!

به گزارش خبرنگار شبکه ایران، عملیات حفاری در خط ۲ قطار شهری مشهد در مسیر بلوار طبرسی بدلیل عدم تأمین برخی کالاهای مورد نیاز از هفته گذشته، متوقف شده است.
عملیات احداث خط ۲ قطار شهری مشهد که در سال ۸۷ طی مناقصه ای به قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء واگذار شده است در حالیکه مجهز به ۲ دستگاه حفاری مکانیزه TBM  شده است، تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.
«گس کت»، قطعه ای لاستیکی است که برای آب بندی در بین قطعات بتونی (سگمنت) استفاده می شود. این قطعه تا قبل از تحریم های اخیر، از یکی از کشورهای اروپائی تأمین می شده اما اکنون واردات آن دچار مشکل شده است.
با این حال، شرکتهای توانمند داخلی توانسته اند این قطعات را با استانداردهای لازم تولید کنند. اما هم اکنون ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه در این پروژه بدلیل اصرار کارفرما! مبنی بر عدم استفاده از این گس کت های تولید داخل راکد مانده است.
این در حالی است که بر اساس اسناد موجود، کارشناسان فنی استاندارد قطعات ساخت داخل را تایید کرده اند اما به نظر می رسد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی نام گذاری شده است، دست هایی به دنبال آن هستند تا با واردکردن نفع های شخصی در پروژه های ملی، سرمایه های عظیم متعلق به بیت المال راکد بماند.
دست های پشت پرده به دنبال آن هستند تا عملیات اجرایی این پروژه به شرکت های خاص برسد.
شبکه ایران در صورت لزوم اسنادی را از دست های پشت پرده در این پروژه منتشر خواهد کرد.


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.