توقف فاز دوم هدفمندی، بهترین راهکار جلوگیری از افزایش تورم است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح توقف اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در راستای جلوگیری از تصمیم دولت برای افزایش پرداخت نقدی به خانوارها و افزایش بیش از پیش تورم در نظام اقتصادی کشور مطرح شده و مورد بررسی نمایندگان قرار خواهد گرفت.

سیدسعید زمانیان دهکردی نماینده مردم شهرکرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به علت توقف اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: دولت تصمیم داشت تا با اجرای فاز دوم میزان یارانه‌ نقدی پرداختی به خانوارها را افزایش دهد که این اقدام در شرایط فعلی عملا امکان‌پذیر نبود.

وی در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که تورم بیش از حد افزایش پیدا کرده است افزایش پرداختی به خانوارها باعث رشد نقدینگی و در نتیجه تورم غیرقابل کنترل می‌شود، از این جهت توقف فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها بهترین راه حل بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه اظهار داشت:‌ دولت به جای افزایش یارانه نقدی به خانوارها، اعتبارات مذکور را در قالب بسته‌های حمایتی و کمک به شرکت‌های ناتوان مالی به حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی و … انجام دهد.

زمانیان همچنین به دستگیری اخلال‌گران بازار اشاره کرد و گفت: معتقدیم باید تمام فعالیت‌های ارزی در چارچوب قانون انجام شود و تمام کسانی که خارج از ضوابط موجود اقداماتی انجام می‌دهند باید به مجازات برسند.

وی گفت: باید تمام عوامل دخیل در اخلال بازار ارز دستگیر شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در پایان خاطرنشان کرد:‌کلیات طرح توقف فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها فردا در صحن علنی بررسی خواهد شد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.